Turizm
sektörü her geçen gün gelişmektedir. Turizmin gelişmesiyle birlikte artan
rekabet sonucunda işletmeler, pazarlama çalışmalarına daha fazla önem
vermektedirler. Buna bağlı olarak da müşterilerin memnuniyet düzeylerinin
artırılması, doğru ürünün geliştirilmesi, fiyatlandırılması, dağıtılması ve
tutundurulması ile ilgili çalışmaları içeren pazarlama ön plana çıkmaktadır.
Turizm işletmeleri, müşterilerine kendilerini daha iyi tanıtmak ve ürünlerini
satabilmek için yoğun bir çaba içerisindedirler. Bunun yanı sıra potansiyel
müşterilere doğru tanıtım ve bilgilendirme yapmak da önem kazanmaktadır. Söz
konusu faaliyetler nedeniyle ortaya çıkan giderler işletmelerde pazarlama
giderlerini oluşturmaktadır. Bu çalışmada Borsa İstanbul’da işlem gören turizm
işletmelerin etkinliklerinde pazarlama giderlerinin rolünün belirlenmesi
amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda analiz kapsamına alınan işletmelerin mali
tablolarındaki bilgilerden yararlanılarak veri zarflama analizi
gerçekleştirilmiş ve daha sonra ulaşılan sonuçlar yorumlanmıştır.
Turizm sektörü pazarlama giderleri veri zarflama analizi etkinlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.