Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CONTENT ANALYSIS OF STUDIES THAT THE SCHOOL ADMINISTRATORS 'VIEWS ON IN-SERVICE EDUCATION ACTIVITIES ARE EXAMINED

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 1, 19 - 27, 30.11.2020

Öz

Abstract
Teachers need in-service training to complete their deficiencies both before and during service. The reasons such as the insufficiency of the information given before the service in the work environment, the desire to make a career in the employees, the necessity to adapt to the changes and developments, the fact that some knowledge and skills are learned only on the job, and the desire to learn and improve themselves require mandatory in-service training. In this study, content analysis of the studies in which school administrators' views on ın-service training activities were examined. For this purpose, studies in the related field have been examined in detail in terms of year, purpose, method and results achieved. In the study, document review was made. In the studies carried out between 2010-2020, the methods, data collection tools, gender distribution of the participants, the range of bibliographies and the distribution of the bibliographies were examined.

Kaynakça

  • Arık, R. S., & Türkmen, M. (2009). Eğitim bilimleri alanında yayınlanan bilimsel dergilerde yer alan makalelerin incelenmesi. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Antalya.
  • Baglama, B., Serttas, Z., & Demirok, M. S. (2017). Examining the relationship between pre-service teachers’ perceptions on individual differences and attitudes towards individuals with special needs. Journal of Educational Sciences and Psychology, 7(2).
  • Berelson, B. (1952). Content analysis in communication research. Illinois: The Free Press, Glencoe.
  • Bıcen, H., & Demır, B. (2020). A Content Analysis on Articles Using Augmented Reality Technology and Infographic in Education. Postmodern Openings/Deschideri Postmoderne, 11.
  • Danju, I., & Uzunboylu, H. (2017). A content analysis of citizenship education. New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 2(2), 170-176. https://doi.org/10.18844/gjhss.v2i2.440
  • Demir, B. (2020). Evaluation of social studies teaching textbooks. International Journal of Learning and Teaching, 12(1), 17-29. Güvelioğlu, E. (2019) “Türk akademik dergilerde yayınlanan okul öncesi eğitimi ile ilgili makalelerin içerik analizi”, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kaya, A., Çepni, S., & Küçük, M. (2004). Fizik Öğretmenlerinin Laboratuarlara Yönelik Hizmet İçi İhtiyaçları İçin Bir Program Geliştirme Çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 41. Kayıkçı, K., Altun, M., & Altun, S. U. (2019). Maarif müfettişlerinin katıldıkları hizmet içi eğitim faaliyetlerinin etkililiğine ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 24(4), 641-688.
  • Konan, F. (2020) Programlama öğretimine yönelik bir içerik analizi”, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Nacak, A., Bağlama, B., & Demir, B. (2020). Teacher Candidate Views on the Use of YouTube for Educational Purposes. Online Journal of Communication and Media Technologies, 10(2), e202003.
  • Seggie, F. N., & Bayyurt, Y. (2015). Nitel arastirma. Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Selimoğlu, Ö. G. E., & Yılmaz, Ö. G. H. B. (2009). Hizmet İçi Eğitimin Kurum Ve Çalışanlar Üzerine Etkileri.
  • Sütay, E. İ. (2019). Devlet okullarında görev yapan eğitim yöneticilerinin hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının incelenmesi (İstanbul ili Sultangazi ilçesi örneği) (Doctoral dissertation, İstanbul Kültür Üniversitesi/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü/Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı/Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı).
  • Şahin, Ü., & Türkoğlu, A. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Electronic Turkish Studies, 14(2).
  • Yücesoy, Y., & Dağlı, G. (2019). EVALUATION OF THE STUDIES ON TECHNOLOGY LEADERSHIP: A CONTENT ANALYSIS. Near East University Online Journal of Education, 2(1), 59-68. https://doi.org/10.32955/neuje.v2i1.137
  • Yücesoy, Y., Demir, B., Bağlama, B., Baştaş, M., & Öznacar, B. Secondary Education Teachers and School Administrators’ Views on Positive Organizational Climate. Near East University Online Journal of Education, 3(1), 12-21.

OKUL YÖNETİCİLERİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİM FAALİYETLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİN İNCELENDİĞİ ÇALIŞMALARIN İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 1, 19 - 27, 30.11.2020

Öz

Öğretmenler gerek hizmet öncesi gerekse hizmet anında eksiklerini tamamlamak için hizmet içi eğitime gereksinim duymaktadırlar. Hizmet öncesinde verilen bilgilerin iş ortamında yetersiz kalması, çalışanlarda kariyer yapma isteğinin artması, değişime ve gelişmelere uyum zorunluluğu, bazı bilgi ve becerilerin sadece iş başında öğrenilmesi, öğrenme ve kendini geliştirme isteğinin olması gibi nedenler hizmet içi eğitimi zorunlu kılmaktadır Bu çalışmada Okul Yöneticilerinin Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri İle İlgili Görüşlerin İncelendiği Çalışmaların İçerik Analizi yapılmıştır. Bu amaçla, ilgili alanda yapılan çalışmalar yıl, amaç, yöntem ve ulaşılan sonuçlar bakımından ayrıntılı olarak incelenmiştir. Çalışmada doküman incelemesi yapılmıştır. 2010-2020 yılları arasında Yapılan çalışmalarda çalışmaların Yayınlandıkları dillere Yayınlandıkları yıllara yöntemlere, veri toplama araçları, katılımcıların cinsiyetlere göre dağılımı, kaynakça aralığı ve kaynakçaların dillere göre dağılımı incelenmiştir.

Kaynakça

  • Arık, R. S., & Türkmen, M. (2009). Eğitim bilimleri alanında yayınlanan bilimsel dergilerde yer alan makalelerin incelenmesi. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Antalya.
  • Baglama, B., Serttas, Z., & Demirok, M. S. (2017). Examining the relationship between pre-service teachers’ perceptions on individual differences and attitudes towards individuals with special needs. Journal of Educational Sciences and Psychology, 7(2).
  • Berelson, B. (1952). Content analysis in communication research. Illinois: The Free Press, Glencoe.
  • Bıcen, H., & Demır, B. (2020). A Content Analysis on Articles Using Augmented Reality Technology and Infographic in Education. Postmodern Openings/Deschideri Postmoderne, 11.
  • Danju, I., & Uzunboylu, H. (2017). A content analysis of citizenship education. New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 2(2), 170-176. https://doi.org/10.18844/gjhss.v2i2.440
  • Demir, B. (2020). Evaluation of social studies teaching textbooks. International Journal of Learning and Teaching, 12(1), 17-29. Güvelioğlu, E. (2019) “Türk akademik dergilerde yayınlanan okul öncesi eğitimi ile ilgili makalelerin içerik analizi”, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kaya, A., Çepni, S., & Küçük, M. (2004). Fizik Öğretmenlerinin Laboratuarlara Yönelik Hizmet İçi İhtiyaçları İçin Bir Program Geliştirme Çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 41. Kayıkçı, K., Altun, M., & Altun, S. U. (2019). Maarif müfettişlerinin katıldıkları hizmet içi eğitim faaliyetlerinin etkililiğine ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 24(4), 641-688.
  • Konan, F. (2020) Programlama öğretimine yönelik bir içerik analizi”, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Nacak, A., Bağlama, B., & Demir, B. (2020). Teacher Candidate Views on the Use of YouTube for Educational Purposes. Online Journal of Communication and Media Technologies, 10(2), e202003.
  • Seggie, F. N., & Bayyurt, Y. (2015). Nitel arastirma. Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Selimoğlu, Ö. G. E., & Yılmaz, Ö. G. H. B. (2009). Hizmet İçi Eğitimin Kurum Ve Çalışanlar Üzerine Etkileri.
  • Sütay, E. İ. (2019). Devlet okullarında görev yapan eğitim yöneticilerinin hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının incelenmesi (İstanbul ili Sultangazi ilçesi örneği) (Doctoral dissertation, İstanbul Kültür Üniversitesi/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü/Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı/Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı).
  • Şahin, Ü., & Türkoğlu, A. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Electronic Turkish Studies, 14(2).
  • Yücesoy, Y., & Dağlı, G. (2019). EVALUATION OF THE STUDIES ON TECHNOLOGY LEADERSHIP: A CONTENT ANALYSIS. Near East University Online Journal of Education, 2(1), 59-68. https://doi.org/10.32955/neuje.v2i1.137
  • Yücesoy, Y., Demir, B., Bağlama, B., Baştaş, M., & Öznacar, B. Secondary Education Teachers and School Administrators’ Views on Positive Organizational Climate. Near East University Online Journal of Education, 3(1), 12-21.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülyüz Debeş 0000-0003-3931-4501

Behçet Öznacar 0000-0002-6738-645X

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Debeş, G., & Öznacar, B. (2020). CONTENT ANALYSIS OF STUDIES THAT THE SCHOOL ADMINISTRATORS ’VIEWS ON IN-SERVICE EDUCATION ACTIVITIES ARE EXAMINED. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 19-27.