BibTex RIS Kaynak Göster

Examining secondary school students' metaphor perceptions of the concept of physical education lesson

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 1, 105 - 113, 02.07.2015

Öz

The purpose of the present research is examining secondary school 7th grade students' perceptions of the concept of physical education lesson through metaphors. The present research also tested whether the metaphors produced by the students differ according to gender. The research was conducted on 393 students who study in 7th grade at three different public secondary schools in the province of Konya in 2014-2015 academic year, fall semester. According to the findings obtained in the research, the students produced 45 different metaphors related to the concept of physical education lesson. These metaphors produced by students under 4 conceptual categories. There wasn't a statistically significant difference between the conceptual categories according to gender. In accordance with the findings obtained in the present research, metaphor method can be used as an important data collection method in order to understand and explain the secondary school 7th grade students' perceptions of the concept of physical education. 

Kaynakça

  • Abrams MH. A glossary of literary terms. USA: Harcourtbracecollage Publisher, 1999.
  • Achinstein B, Barrett A. Framing classroom context: how teachers and mentors view diverse learners and challenges of practice. Teachers College Record, 2004; 16(4): 716-746.
  • Afacan Ö. Fen bilgisi öğretmen adaylarının ‚fen‛ ve ‚fen ve teknoloji durumları. E-Journal of New World Science Academy, 2011; 6(1): 1242-1254. yönelik metafor
  • Aristo. Poetika. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2008.
  • Arslan MM, Bayrakçı M. Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 2006; 171: 100-108.
  • Ateş M, Karatepe A. Üniversite öğrencilerinin ‚küresel ısınma‛ kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla analizi. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013; 27: 221-241.
  • Aydın İS, Pehlivan A. Türkçe öğretmeni adaylarının ‚öğretmen‛ ve ‚öğrenci‛ kavramlarına ilişkin kullandıkları metaforlar. Turkish Studies International Periodical for the Languages. Literature and History of Turkish or Turkic, 2010; 5(3): 818-842.
  • Ben-Peretz M, Mendelson N, Kron FW. How teachers in different educational context view their roles. Teaching and Teacher Education, 2003; 19: 277-290.
  • Cerit Y. Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci. öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2008; 6(4): 693-712.
  • Çiçek Ş, Koçak S, Kirazcı S. Beden eğitimi derslerinde çeşitli öğretmen ve öğrenci davranışlarının öğrencilerin derse katılımındaki önemi ve sergileme sıklığı. Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2002; 4(4): 12-13.
  • Demirel Ö. Eğitimde program geliştirme (10. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2007.
  • Erkan N. İnsan gücü geliştirmede metot ve terminoloji. Cimnastik Antrenör Kurs Notları. Ankara: Cimnastik Federasyonu Yayınları, 1972.
  • Forceville C. The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 2002; 34: 1-14.
  • Griffin R, Mackewn A, Moser E, VanVuren KW. Learning skills and motivation: correlates to superior academic performance. Business Education & Accreditation, 2013; 5(1): 53-65. 15. Guerrero MCM, Villamil conceptualizations of ESL teaching and learning. Language Teaching 10.1191/1362168802lr101oa OS. Metaphorical Research, 6(2): 95-120. Doi:
  • Gür H, Hangül T, Kara A. Ortaokul ve lise öğrencilerinin ‚matematik‛ kavramına ilişkin sahip oldukları metaforların karşılaştırılması. International Journal of Social Science, 2014; 25(1): http://dx.doi.org/10.9761/JASSS2333 Doi number:
  • Güven S, Akhan NE. İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ilişkin öğeleri açıklamak için kullandıkları metaforlar üzerine bir araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2010; 1: 135-172.
  • Kılbaş Ş. Rekreasyon boş zamanı değerlendirme. Adana: Anaca Yayınları, 2001.
  • Lakoff G, Johnson M. Metaforlar hayat anlam ve dil (Çev. G.Y. Demir). İstanbul: Paradigma Yayıncılık, 2010.
  • Martinez MA, Sauleda N, Huber GL. Metaphors as blueprints of thinking about teaching and learning. Teaching and Teacher Education, 2001; 8: 965-977.
  • Miles MB, Huberman AM. Qualitative data analysis: an expanded sourcebook (Second edition). Thousand Oaks. Ca: Sage, 1994.
  • Oflaz G. İlköğretim öğrencilerinin ‘matematik’ ve ‘matematik öğretmeni’ kavramlarına ilişkin metaforik algıları. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. Antalya. Turkey, 2011.
  • Özdinç Ö. Çukurova Üniversitesi öğrencilerinin sporun ve spora katılımın sosyalleşmeyle ilişkisi üzerine görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2015; III(2): 77-84.
  • Özşaker M, Orhun A. İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersinin Amaç ve İçeriğine İlişkin Sorunlar. Uludağ Üniversitesi 4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 2005.
  • Perry C, Cooper M. Metaphors are good mirrors: reflecting on change for teacher educators. Reflective Practice, 2001; 2(1): 41-52.
  • Sarıcaoğlu H. Arslan C, Köksal O. Psychological counseling and guidance department students' metaphoric perceptions related to their profession. Applied Psychology, 2014; 7: 9-21.
  • Saban A. Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının ‚öğretmen‛ kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2004; 2(2): 131-155.
  • Saban A, Koçbeker BN, Saban A. Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2006; 6(2): 461-522.
  • Senemoğlu N. Gelişim öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi, 2005.
  • Stichert EG. Pre-service science teachers’ perception of profession with metaphorical images and reasons of choosing teaching as a profession. Unpublished master’s thesis. Ankara: Middle East Technical University School of Natural and Applied Sciences, 2005.
  • Şahin Ş, Köksal O, Gündüz Ş. İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin yabancı dil eğitiminde teknoloji kullanımına ilişkin metaforları. International Computer and Instructional Technologies Symposium. Konya. Turkey, 2010.
  • Şengül S, Katrancı Y, Cantimer GG. Ortaokul öğrencilerinin ‚matematik öğretmeni‛ kavramına ilişkin metafor algıları. International Journal of Social Science, 2014; 25(1): 89-111. Doinumber: Http://Dx.Doi.Org/10.9761/Jasss2155.
  • Taşkıran C, Selçuk MH, Doğar Y. Beden eğitimi dersinin sosyalleşmeye olan etkisine ilişkin ilköğretim öğrenci velilerinin görüşleri. International Journal of Social Science, 2014; 26: 159-166.
  • Tolan B. Toplum bilimlerine giriş. Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınları, 1985.
  • Uslu S. Ortaöğretim sporcu öğrencilerinin problemleri. spordan ve beden eğitimi dersinden beklentilerinin incelenmesi ve karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2005.
  • Yetim A. Sosyoloji ve spor. Ankara: Berikan Yayınevi, 2011.
  • Yılmaz E, Ergin B, Kaynak BK, Köksal O. An investigation into the perceptions of the managers of pre-school education institutions related to the pre-school teacher and child: a metaphor sample. The Journal of Academic Social Science, 2014; 1: 573-592.
  • Yıldırım A, Şimşek H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2006.
  • Yob IM. Thinking constructively with metaphors. Studies in Philosophy and Education, 2003; 22: 127-138.
Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 1, 105 - 113, 02.07.2015

Öz

Kaynakça

  • Abrams MH. A glossary of literary terms. USA: Harcourtbracecollage Publisher, 1999.
  • Achinstein B, Barrett A. Framing classroom context: how teachers and mentors view diverse learners and challenges of practice. Teachers College Record, 2004; 16(4): 716-746.
  • Afacan Ö. Fen bilgisi öğretmen adaylarının ‚fen‛ ve ‚fen ve teknoloji durumları. E-Journal of New World Science Academy, 2011; 6(1): 1242-1254. yönelik metafor
  • Aristo. Poetika. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2008.
  • Arslan MM, Bayrakçı M. Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 2006; 171: 100-108.
  • Ateş M, Karatepe A. Üniversite öğrencilerinin ‚küresel ısınma‛ kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla analizi. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013; 27: 221-241.
  • Aydın İS, Pehlivan A. Türkçe öğretmeni adaylarının ‚öğretmen‛ ve ‚öğrenci‛ kavramlarına ilişkin kullandıkları metaforlar. Turkish Studies International Periodical for the Languages. Literature and History of Turkish or Turkic, 2010; 5(3): 818-842.
  • Ben-Peretz M, Mendelson N, Kron FW. How teachers in different educational context view their roles. Teaching and Teacher Education, 2003; 19: 277-290.
  • Cerit Y. Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci. öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2008; 6(4): 693-712.
  • Çiçek Ş, Koçak S, Kirazcı S. Beden eğitimi derslerinde çeşitli öğretmen ve öğrenci davranışlarının öğrencilerin derse katılımındaki önemi ve sergileme sıklığı. Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2002; 4(4): 12-13.
  • Demirel Ö. Eğitimde program geliştirme (10. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2007.
  • Erkan N. İnsan gücü geliştirmede metot ve terminoloji. Cimnastik Antrenör Kurs Notları. Ankara: Cimnastik Federasyonu Yayınları, 1972.
  • Forceville C. The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 2002; 34: 1-14.
  • Griffin R, Mackewn A, Moser E, VanVuren KW. Learning skills and motivation: correlates to superior academic performance. Business Education & Accreditation, 2013; 5(1): 53-65. 15. Guerrero MCM, Villamil conceptualizations of ESL teaching and learning. Language Teaching 10.1191/1362168802lr101oa OS. Metaphorical Research, 6(2): 95-120. Doi:
  • Gür H, Hangül T, Kara A. Ortaokul ve lise öğrencilerinin ‚matematik‛ kavramına ilişkin sahip oldukları metaforların karşılaştırılması. International Journal of Social Science, 2014; 25(1): http://dx.doi.org/10.9761/JASSS2333 Doi number:
  • Güven S, Akhan NE. İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ilişkin öğeleri açıklamak için kullandıkları metaforlar üzerine bir araştırma. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2010; 1: 135-172.
  • Kılbaş Ş. Rekreasyon boş zamanı değerlendirme. Adana: Anaca Yayınları, 2001.
  • Lakoff G, Johnson M. Metaforlar hayat anlam ve dil (Çev. G.Y. Demir). İstanbul: Paradigma Yayıncılık, 2010.
  • Martinez MA, Sauleda N, Huber GL. Metaphors as blueprints of thinking about teaching and learning. Teaching and Teacher Education, 2001; 8: 965-977.
  • Miles MB, Huberman AM. Qualitative data analysis: an expanded sourcebook (Second edition). Thousand Oaks. Ca: Sage, 1994.
  • Oflaz G. İlköğretim öğrencilerinin ‘matematik’ ve ‘matematik öğretmeni’ kavramlarına ilişkin metaforik algıları. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. Antalya. Turkey, 2011.
  • Özdinç Ö. Çukurova Üniversitesi öğrencilerinin sporun ve spora katılımın sosyalleşmeyle ilişkisi üzerine görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2015; III(2): 77-84.
  • Özşaker M, Orhun A. İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersinin Amaç ve İçeriğine İlişkin Sorunlar. Uludağ Üniversitesi 4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 2005.
  • Perry C, Cooper M. Metaphors are good mirrors: reflecting on change for teacher educators. Reflective Practice, 2001; 2(1): 41-52.
  • Sarıcaoğlu H. Arslan C, Köksal O. Psychological counseling and guidance department students' metaphoric perceptions related to their profession. Applied Psychology, 2014; 7: 9-21.
  • Saban A. Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının ‚öğretmen‛ kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2004; 2(2): 131-155.
  • Saban A, Koçbeker BN, Saban A. Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2006; 6(2): 461-522.
  • Senemoğlu N. Gelişim öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi, 2005.
  • Stichert EG. Pre-service science teachers’ perception of profession with metaphorical images and reasons of choosing teaching as a profession. Unpublished master’s thesis. Ankara: Middle East Technical University School of Natural and Applied Sciences, 2005.
  • Şahin Ş, Köksal O, Gündüz Ş. İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin yabancı dil eğitiminde teknoloji kullanımına ilişkin metaforları. International Computer and Instructional Technologies Symposium. Konya. Turkey, 2010.
  • Şengül S, Katrancı Y, Cantimer GG. Ortaokul öğrencilerinin ‚matematik öğretmeni‛ kavramına ilişkin metafor algıları. International Journal of Social Science, 2014; 25(1): 89-111. Doinumber: Http://Dx.Doi.Org/10.9761/Jasss2155.
  • Taşkıran C, Selçuk MH, Doğar Y. Beden eğitimi dersinin sosyalleşmeye olan etkisine ilişkin ilköğretim öğrenci velilerinin görüşleri. International Journal of Social Science, 2014; 26: 159-166.
  • Tolan B. Toplum bilimlerine giriş. Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınları, 1985.
  • Uslu S. Ortaöğretim sporcu öğrencilerinin problemleri. spordan ve beden eğitimi dersinden beklentilerinin incelenmesi ve karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2005.
  • Yetim A. Sosyoloji ve spor. Ankara: Berikan Yayınevi, 2011.
  • Yılmaz E, Ergin B, Kaynak BK, Köksal O. An investigation into the perceptions of the managers of pre-school education institutions related to the pre-school teacher and child: a metaphor sample. The Journal of Academic Social Science, 2014; 1: 573-592.
  • Yıldırım A, Şimşek H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2006.
  • Yob IM. Thinking constructively with metaphors. Studies in Philosophy and Education, 2003; 22: 127-138.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makeleler
Yazarlar

Onur Koksal Bu kişi benim

Alpaslan Gorucu

Yayımlanma Tarihi 2 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koksal, O., & Gorucu, A. (2015). Examining secondary school students’ metaphor perceptions of the concept of physical education lesson. Turkish Journal of Sport and Exercise, 17(1), 105-113. https://doi.org/10.15314/tjse.21001
AMA Koksal O, Gorucu A. Examining secondary school students’ metaphor perceptions of the concept of physical education lesson. Turk J Sport Exe. Ağustos 2015;17(1):105-113. doi:10.15314/tjse.21001
Chicago Koksal, Onur, ve Alpaslan Gorucu. “Examining Secondary School students’ Metaphor Perceptions of the Concept of Physical Education Lesson”. Turkish Journal of Sport and Exercise 17, sy. 1 (Ağustos 2015): 105-13. https://doi.org/10.15314/tjse.21001.
EndNote Koksal O, Gorucu A (01 Ağustos 2015) Examining secondary school students’ metaphor perceptions of the concept of physical education lesson. Turkish Journal of Sport and Exercise 17 1 105–113.
IEEE O. Koksal ve A. Gorucu, “Examining secondary school students’ metaphor perceptions of the concept of physical education lesson”, Turk J Sport Exe, c. 17, sy. 1, ss. 105–113, 2015, doi: 10.15314/tjse.21001.
ISNAD Koksal, Onur - Gorucu, Alpaslan. “Examining Secondary School students’ Metaphor Perceptions of the Concept of Physical Education Lesson”. Turkish Journal of Sport and Exercise 17/1 (Ağustos 2015), 105-113. https://doi.org/10.15314/tjse.21001.
JAMA Koksal O, Gorucu A. Examining secondary school students’ metaphor perceptions of the concept of physical education lesson. Turk J Sport Exe. 2015;17:105–113.
MLA Koksal, Onur ve Alpaslan Gorucu. “Examining Secondary School students’ Metaphor Perceptions of the Concept of Physical Education Lesson”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 17, sy. 1, 2015, ss. 105-13, doi:10.15314/tjse.21001.
Vancouver Koksal O, Gorucu A. Examining secondary school students’ metaphor perceptions of the concept of physical education lesson. Turk J Sport Exe. 2015;17(1):105-13.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.