BibTex RIS Kaynak Göster

SİNEMA FİLMLERİNDEKİ SANATSAL TEMALAR ARACILIĞIYLA MODERN KENTLERİN PAZARLANMASI

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 3, 0 - 0, 14.04.2016

Öz

Günümüz dünyasında, küreselleşme ile birlikte kentlerin ülkeleri adına önemi artmıştır. Kentlerin, pazarlama adına yaptığı çalışmaların çağımızda sürekli ve stratejik bir şekilde yapılması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Filmlerin içeriğinde bağlı olarak farklı imajlarla ele alınan kent, çağımızda sinemanın pazarlama ve algıyı yönetme yeteneğinden yararlanmaktadır. Kentlerin sinemada kendilerini sanatsal temalar aracılığıyla görünür kılmaları, filmlerde kentlerin çeşitli sanatsal elemanlarla özdeşleşmesine neden olmuştur. Sinema filmlerinde kentin göstergesi haline gelmiş olan sanat eserleri, sinemada yapılan çeşitli ‘mit’ yüklemeleri aracılığıyla önemli bir pazarlama elemanı haline gelmiştir. Bu bağlamda, sinema filmlerinde kullanılan sanatsal içerikli görsel göstergelerin kent pazarlaması adına nasıl kullanıldığı ve sanat eserlerine kentleri pazarlayabilmek adına ne tip ‘mit’ yüklemeleri yapıldığı görsel göstergeler aracılığıyla incelenecektir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gizem Özdel

Yayımlanma Tarihi 14 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 14 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özdel, G. (2016). SİNEMA FİLMLERİNDEKİ SANATSAL TEMALAR ARACILIĞIYLA MODERN KENTLERİN PAZARLANMASI. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 4(3).


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png