Bu araştırmada liselerde eğitim görmekte olan ergenlerin insani değerler algıları ile yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi ve insani değerlerin yaşam doyumunu yordama düzeyini belirlemek için ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ve Sakarya ilindeki liselerde eğitim görmekte olan ergenler oluşturmaktadır. Çalışma grubunu ise uygun örnekleme yöntemi ile gönüllü olan 108 kız (% 49.1) ve 112’si (% 50.9) erkek olmak üzere 220 ergen oluşturmaktadır. Ayrıca araştırmaya katılanların 55’i (%25.0) 9. sınıf, 79’u (%35.9) 10. sınıf, 41’i (%18.6) 11. sınıf ve 20’si (%9.1) 12. sınıf öğrencisidir. Ergenlerin insani değerler algıları ile yaşam doyumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi için pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Yapılan bu analiz sonucunda ergenlerin yaşam doyumları ile insani değerler toplam ve insani değerler alt boyutları olan sorumluluk, barışçıl olma, saygı, dürüstlük, dostluk ve hoşgörü düzeyleri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Son olarak ergenlerin insani değer algılarının yaşam doyumunu yordama düzeyini belirlemek için standart çoklu regresyon analizi yapılmış ve insani değer algılarından sorumluluk, barışçıl olma ve dürüstlüğün yaşam doyumu üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu saptanmıştır. Araştırmada elde edilen bu bulgulara uygun olarak önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |