BibTex RIS Kaynak Göster

Cumhuriyet Dönemi Türk Resiminde Mimaride Bayrak İmgesi

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 16, 350 - 358, 11.01.2016
https://doi.org/10.21602/sgsfsd.46576

Öz

ÖZ

Bu makalede, Cumhuriyet Dönemi Türk Resminde mimaride bayrak imgesi incelenmektedir. Toplumsal ve siyasal olan bayrak, birçok farklı tanımın yanında temel olarak aidiyet temsiliyeti olarak görülebilmektedir. Cumhuriyet öncesinde batılı resim tekniklerine yönelmiş olan Türk ressamlarının cumhuriyet ile birlikte devrim ve toplumsal etkilerini anlatmaya yöneldiği gözlemlenmektedir. Bu dönemdeki resimlerde görülen Türk bayrağı çoğunlukla devlet temsili ve yeni kurulmuş Cumhuriyet’e yönelik övgü olarak kullanılmaktadır. Cumhuriyet ile birlikte mimari ve şehir bölge planlamalarında yapılan değişimlerle ulus ideolojisinin yeni bellek yaratmaya çalışıldığı görülmektedir Erken Cumhuriyet dönemi resimlerinde mimaride bulunan bayrak imgesinin izi sürüldüğünde, bayrağın tüm rejimi temsil ettiği görülmektedir. Bu kapsamda, birçok somut ve soyut anlam barındıran bayrakların resim sanatında mimari ile birlikte kullanımına bakılarak konu anlatılmaya çalışılacaktır.

Anahtar Kelimeler: Bayrak, Türk Resmi, Mimari

ABSTRACT
This article the flag image concerning architecture in republic period Turkish painting is surveyed. Besides many various definitions flag, which has social and political meanings, can be seen as a representation of belonging. Before the republic period the Turkish painters who were headed towards western painting techniques, headed for to represent the revolution and its social effects along with the republic is observed. During this period the Turkish flags represented in paintings often taken as a tribute to the new established republic and a sign of government. Along with the republic, conjunction with the ideology of nationalism, it has been tried to build a new memory by making alternations on architecture and city planning. In the early republic period, it can be seen that the flag images used along with the architecture in paintings, the flag represents the entire government. Within this context the subject of the article will be explained by looking for usage of the flags that nestle many perceptible and notional meaning, used along with the architecture in painting.

Keywords: Flag, Turkish Painting, Architectural

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 16, 350 - 358, 11.01.2016
https://doi.org/10.21602/sgsfsd.46576

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serkan Çalışkan

Z. Şahinoğlu

Yayımlanma Tarihi 11 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 4 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Çalışkan, S., & Şahinoğlu, Z. (2016). Cumhuriyet Dönemi Türk Resiminde Mimaride Bayrak İmgesi. Art-E Sanat Dergisi, 8(16), 350-358. https://doi.org/10.21602/sgsfsd.46576
AMA Çalışkan S, Şahinoğlu Z. Cumhuriyet Dönemi Türk Resiminde Mimaride Bayrak İmgesi. Art-e. Ocak 2016;8(16):350-358. doi:10.21602/sgsfsd.46576
Chicago Çalışkan, Serkan, ve Z. Şahinoğlu. “Cumhuriyet Dönemi Türk Resiminde Mimaride Bayrak İmgesi”. Art-E Sanat Dergisi 8, sy. 16 (Ocak 2016): 350-58. https://doi.org/10.21602/sgsfsd.46576.
EndNote Çalışkan S, Şahinoğlu Z (01 Ocak 2016) Cumhuriyet Dönemi Türk Resiminde Mimaride Bayrak İmgesi. Art-e Sanat Dergisi 8 16 350–358.
IEEE S. Çalışkan ve Z. Şahinoğlu, “Cumhuriyet Dönemi Türk Resiminde Mimaride Bayrak İmgesi”, Art-e, c. 8, sy. 16, ss. 350–358, 2016, doi: 10.21602/sgsfsd.46576.
ISNAD Çalışkan, Serkan - Şahinoğlu, Z. “Cumhuriyet Dönemi Türk Resiminde Mimaride Bayrak İmgesi”. Art-e Sanat Dergisi 8/16 (Ocak 2016), 350-358. https://doi.org/10.21602/sgsfsd.46576.
JAMA Çalışkan S, Şahinoğlu Z. Cumhuriyet Dönemi Türk Resiminde Mimaride Bayrak İmgesi. Art-e. 2016;8:350–358.
MLA Çalışkan, Serkan ve Z. Şahinoğlu. “Cumhuriyet Dönemi Türk Resiminde Mimaride Bayrak İmgesi”. Art-E Sanat Dergisi, c. 8, sy. 16, 2016, ss. 350-8, doi:10.21602/sgsfsd.46576.
Vancouver Çalışkan S, Şahinoğlu Z. Cumhuriyet Dönemi Türk Resiminde Mimaride Bayrak İmgesi. Art-e. 2016;8(16):350-8.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.