Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN AKTİF ÖĞRENME MODELİNE YAKLAŞIMLARI

Yıl 2016, Sayı: 24, 59 - 82, 25.11.2016

Öz

Çalışmanın amacı İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
öğretmenlerinin aktif öğrenme modeline yönelik yaklaşımlarının belirlenmesi
ve değerlendirilmesi şeklinde oluşturulmuştur. Çalışma 2011-2012 Öğretim
yılında Isparta il ve ilçelerinde ilköğretim okullarında görev yapan Din
Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerini kapsamaktadır. Çalışmada veri
toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ölçekler ve kişisel
bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical
Package for Social Sciences) for Windows 17.0 programı kullanılarak analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan ilköğretim Din Kültürü ve
Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin aktif öğrenme modeline yönelik
yaklaşımlarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir

Kaynakça

  • ACAR C., “Aktif Öğrenmenin Matematik Başarısı Üzerine Etkileri”, Yüzüncü
  • Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek
  • Lisans Tezi), Van 2005.
  • AÇIKGÖZ K. Ü., Aktif Öğrenme, (2. Baskı), Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir,
  • 2003.
  • AÇIKGÖZ K. Ü., Etkili Öğrenme ve Öğretmen, 7. Baskı, Biliş Eğitim
  • Yayınları. İzmir, 2009.
Yıl 2016, Sayı: 24, 59 - 82, 25.11.2016

Öz

Kaynakça

  • ACAR C., “Aktif Öğrenmenin Matematik Başarısı Üzerine Etkileri”, Yüzüncü
  • Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek
  • Lisans Tezi), Van 2005.
  • AÇIKGÖZ K. Ü., Aktif Öğrenme, (2. Baskı), Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir,
  • 2003.
  • AÇIKGÖZ K. Ü., Etkili Öğrenme ve Öğretmen, 7. Baskı, Biliş Eğitim
  • Yayınları. İzmir, 2009.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Çınar

Ramazan Buyrukçu

Yayımlanma Tarihi 25 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Çınar, F., & Buyrukçu, R. (2016). DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN AKTİF ÖĞRENME MODELİNE YAKLAŞIMLARI. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(24), 59-82.

.