Bu çalışmanın amacı, Sürekli Optimal Performans Duygu Durum-2 Ölçeğinin Türkçe formunun geçerlilik ve güvenirliğini beden eğitimi ders ortamı için sınamaktır. Çalışmaya yaşları 12 ile 15 arasında değişen 154’ü erkek (&yaş = 13.37 Ss = 0.88) ve 137’i kız (&yaş = 13.39 Ss = 0.77) olmak üzere toplam 291 (&yaş = 13.38 Ss = 0.83) ilköğretim ikinci kademe öğrencisi katılmıştır. Sürekli Optimal Performans Duygu Durum-2 Ölçeğinin beden eğitimi dersi için faktör yapısını değerlendirmek için Doğrulayıcı Faktör Analizi kullanılmıştır. Ölçeğin uyarlanmasına ilişkin işlemler sonunda, Sürekli Optimal Performans Duygu Durum-2 Ölçeğinin uyum indeksleri F2/sd = 863.11/558 = 1.55, RMSEA = 0.043, NNFI = 0.96, CFI = 0.97 olarak bulunmuştur. Ölçeğe ait iç tutarlık katsayıları ise 0.46 (Görev Zorluğu/Beceri Dengesi) ile 0.79 (Kendilik Farkındalığının Azalması) arasında değişmektedir. Sonuç olarak, Sürekli Optimal Performans Duygu Durum–2 Ölçeğinin Türkçe versiyonunun beden eğitimi öğrencilerinin optimal performans duygu durumlarını belirlemede geçerli ve güvenilir bir araç olduğu söylenebilir
Optimal performans duygu durumu Geçerlik Güvenirlik Beden eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 23 Sayı: 2 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |