Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Takım Çalışması ve Karar Verme Eğilimlerinin İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 47, 311 - 330, 12.09.2019
https://doi.org/10.9779/pauefd.525059

Öz

Bu araştırmanın amacı; öğrencilerin takım çalışması ve
karar verme eğilimlerini çeşitli değişkenler açısından incelemek ve bunun
yanında takım çalışması ile karar verme eğilimleri arasındaki ilişkiyi
belirlemektir. Araştırmaya kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile üç
ortaokuldan seçilen 522 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Veriler demografik
bilgilerin yer aldığı demografik bilgi form, “Grup Çalışması Ölçeği” ve “Takım
Çalışması Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde three way
MANCOVA, ANCOVA, basit doğrusal regresyon analizi ve basit korelasyon
analizlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak karar verme eğilimleri incelendiğinde;
cinsiyet açısından kız öğrencilerin erkek öğrencilerden, sınıf düzeyi açısından
yedinci sınıf öğrencilerinin beşinci sınıf öğrencilerinden, akademik başarı
açısından not ortalaması yüksek olan öğrencilerin not ortalaması düşük olan
öğrencilerden istatistiksel olarak anlamlı düzeyde karar verme eğilimlerinin daha
yüksek olduğu belirlenmiştir. Takım çalışması eğilimleri incelediğinde;
cinsiyet açısından anlamlı farklılığın olmadığı, sınıf düzeyi açısından ise beşinci
ve altıncı sınıf öğrencilerinin sekizinci sınıf öğrencilerinden, akademik
başarı açısından not ortalaması yüksek olan öğrencilerin not ortalaması düşük
olan öğrencilerden istatistiksel olarak anlamlı düzeyde takım çalışması
eğilimlerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan öğrencilerin
takım çalışması ve karar verme eğilimleri arasında pozitif yönlü düşük düzeyde
bir ilişki olduğu, bunun yanında öğrencilerin takım çalışması eğilimlerinin,
karar verme eğilimlerini %3 oranında anlamlı derecede yordadığı belirlenmiştir. 

Kaynakça

  • Acock, A.C. (2005). Working with missing values. Journal of Marriage and family, 67(4), 1012-1028.
  • Adair, J. (2007). Decision making & problem solving strategies. London: Kogan Page
  • Aksoy, G. ve Doymuş, K. (2011). Fen ve teknoloji dersinin laboratuvar öğretiminde işbirlikli öğrenmenin etkisi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1),107-122.
  • Altıntaş, L. ve Alimoğlu, M.K. (2016). Takım çalışmasına dayalı öğrenme. Turkiye Klinikleri J Med Educ-Special Topics, 1(1), 33-40.
  • Altun, S. (2017). The effect of cooperative learning on students’ achievement and views on the science and technology course. International Electronic Journal of Elementary Education, 7(3), 451-468.
  • Ayanoğlu, Ç. ve Hamedoğlu, M.A. (2013). Team perception of the teachers in the primary schools. Sakarya University Journal of Education, 3(1), 54-62.
  • Bacanlı, F. ve Sürücü, M. (2006). ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sınav kaygıları ve karar verme stilleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 12(1), 7-35.
  • Bilgin, İ., ve Gelici, Ö. (2011). İşbirlikli öğrenme tekniklerinin tanıtımı ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 40-70.
  • Cronk, (2008). How to Use SPSS®: A step-by-step guide to analysis and ınterpretation (5th Ed.). Californi: Pyrczak Publishing.
  • Çakmakçı, E. (2009). Karar verme becerilerinin kazandırılmasında drama dersinin ilköğretim 4. sınıf öğrencileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi (yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi. Eskişehir.
  • Çüm, S. ve Gelbal, S. (2015). Kayıp veriler yerine yaklaşık değer atamada kullanılan Farklı yöntemlerin model veri uyumu üzerindeki etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(35), 87-111.
  • Department of Education (2003). enGauge® 21st century skills: Literacy in the digital age. Los Angeles: North Central Regional Educational Laboratory and the Metiri Group. 08.02.2019 tarihinde https://pict.sdsu.edu/engauge21st.pdf den alınmıştır.
  • Deveci, İ. (2018). Ortaokul öğrencilerinin fen tabanlı girişimcilik eğilimlerinin incelenmesi. Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 1(1), 19-47.
  • Deveci, İ., Konuş, F. Z., & Aydız, M. (2018). Yılı fen bilimleri dersi öğretim programı kazanımlarının yaşam becerileri açısından incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47(2), 765-797.
  • Ergün, E. ve Eyisoy, M.E. (2018). Takım çalışması özelliklerinin takım performansına etkisi üzerine bir araştırma. Business & Management Studies: An International Journal, 6(4), 1455-1475.
  • Ersoy, E. ve Deniz, M.E. (2016). Üstün yetenekli çocukların öfkeyle başa çıkma ve karar verme becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 15(3), 1017-1030.
  • George, D., & Mallery, P. (2016). IBM SPSS statistics 23 step by step: A simple guide and reference (14th ed.). New York: Routledge.
  • Guitiérrez, D., & García-López, L. (2012). Assessment of primary school students’ decision-making related to tactical contexts. Journal of New Approaches in Educational Research, 1(1), 7-12.
  • Gülbahçe, A. ve Kartol, A. (2014). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin karar verme stratejilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 132-143.
  • Gülen, S. ve Yaman, S. (2018). Altıncı sınıf öğrencilerinin FeTeMM tabanlı ATBÖ yaklaşımı etkinlikleri hakkındaki görüşleri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1293-1322.
  • Hobbs, T., & Westling, D. (1998). Promoting successful inclusion through collaborative problem solving. Teaching Exceptional Children, 31, 12-19.
  • Karakaş, G.E. (1999). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin günlük yaşamdaki problemlerini çözmeye ilişkin karar verme becerilerini ölçmeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması (yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sosyal bilimler enstitüsü, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Kocabaş, İ. ve Gökbaş, M. (2003). Eğitimde Takım Çalışması. Eğitim ve Bilim, 28(130), 8-15.
  • Köseoğlu, E. (2014). İlkokul 4. sınıflarda drama etkinlikleriyle işlenen derslerin öğrencilerin problem çözme ve karar verme becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi (yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Krech, D., Crutchfield, R.S., & Ballachey, E.L. (1962). Individual in Society. New York: McGraw-Hill.
  • Lawrence-Brown, D., & Muschaweck, K. S. (2004). Getting started with collaborative teamwork for inclusion. Catholic Education: A journal of inquiry and practice, 8(2), 146-161.
  • Lodico, M.G., Spaulding, D.T., & Voegtle, K.H. (2006). Methods in educational research: From theory to practice. San Francisco: John Wiley & Sons.
  • Mackall, D.D. (2004). Careers skills library: teamwork skills (2nd Ed.). New York: Ferguson Publishing.
  • MEB, (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB, (2017). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7, 8. sınıflar). Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • MEB, (2018a). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7, 8. sınıflar). Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • MEB, (2018b). Türkçe dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • MEB, (2018c). Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı (Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • National Research Council (2012). Education for life and work: Developing transferable knowledge and skills in the 21st century. Committee on Defining Deeper Learning and 21st Century Skills, J.W. Pellegrino and M.L. Hilton, Editors. Board on Testing and Assessment and Board on Science Education, Division of Behavioral and Social Sciences and Education. Washington, DC: The National Academies Press.
  • Ocak, G. ve Yurtseven, R. (2016). Ortaokul öğrencilerinin sınav kaygıları ile karar verme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ekev Akademi Dergisi, 20(66), 317-332.
  • Page, M.C., Braver, S.L., & MacKinnon, D.P. (2003). Levine's guide to SPSS for analysis of variance (2nd Ed.). London: Lawrence Erlbaum Assocıates.
  • Pallant, J. (2007). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS for Windows. 3th edition, New York: McGraw-Hill Education.
  • Pekdoğan, S. ve Ulutaş, İ. (2018). Karar verme becerileri eğitim programının okul öncesi dönem çocuklarının karar verme becerileri üzerindeki etkisi. Inonu University Journal of the Faculty of Education (INUJFE), 19(1), 230-244
  • Rojas, M.D., Alis, J.E., & Londono, L.M. (2013). Teamwork for decision-making through games: The Case of On-Line “Manage-Art”. Developments in Business Simulation and Experiential Learning, 40, 244-250.
  • Stacey, M. (2009). Teamwork and collaboration in early years settings. Learning Matters. Exeter: Learning Matters Ltd.
  • Tabachnick, B.G., & Fidell, L.S. (2007). Using multivariate statistics (5th ed.). Boston: Pearson Education.
  • Talaslıoğlu, S.S. ve Şahin, F. (2018). Ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin grafik okuryazarlığı etkinlikleri ile karar verme becerileri ve kavram öğrenmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Human Sciences, 15(1), 62-76.
  • Tayran, N. ve Ulupınar, S. (2011). Bir ölçek geliştirme çalışması: İzolasyon önlemlerine uyum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 19(2), 89-98.
  • Tekin, S. ve Ulaş, A. (2016). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin karar verme becerilerine ilişkin bir araştırma. Qualitative Studies, 11(3), 27-38.
  • Tetik, A.T. (2013). Sosyal bilgiler dersinde kullanılan probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin karar verme becerisine etkisi (yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur.
  • Thomas, G. (2002). Effective classroom teamwork: Support or intrusion? London: Taylor & Francis.
  • Tofur, S. ve Balıkçı, A. (2018). Okul yöneticileri ve öğretmenlere göre okul iklimini etkileyen faktörlerin incelenmesi: ortaokul örneği. Electronic Turkish Studies, 13(11), 1279-1295.
  • Viscuso, F. (2015). Step up your teamwork. Oklahoma: PennWell Corporation
  • Yılmaz, T.K., Baydaş, Ö. ve Kokoç, M. (2017). Grup çalışması ortamlarına karşı öğrenci tutumları ölçeğinin (GÇOÖT) Türkçeye uyarlanması. İlköğretim Online, 16(3), 1049-1057.
  • Yücel, E.Ö. ve Kanyılmaz, B.M. (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan yaşam becerilerinin ilkokul öğrencilerine kazandırılmasına yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 10-33.

Investigation of Middle School Students' Teamwork and Decision Making Inclinations

Yıl 2019, Cilt: 47, 311 - 330, 12.09.2019
https://doi.org/10.9779/pauefd.525059

Öz

The aim of this research is to investigate the students' teamwork and decision making inclinations in terms of gender, grade level and academic success, as well as to determine the relationship between teamwork and decision-making inclinations. The sample of this research is composed of 522 5th-8th grade middle school students. The “Student Attitudes Towards Group Environments Scale” and the “Decision Making Scale” were used as data collection tools. Three-way MANCOVA, ANCOVA, simple linear regression and simple correlation analysis were used to analyze the data. Finally, according to decision-making inclinations, it was determined that female students were more positive than male, seventh-grade students were more positive than fifth-grade students, and students with higher GPAs were more positive than those with lower GPAs. In terms of students’ teamwork inclinations, it was determined that there is no significant difference in terms of gender, fifth and sixth-grade students were more positive than eighth-grade students, and students with a high average GPA were more positive than those with lower GPAs. On the other hand, there was a low positive relationship between students' teamwork and their decision making inclinations. In addition, it was determined that the students' teamwork inclinations significantly predicted their decision-making inclinations by 3%.

Kaynakça

  • Acock, A.C. (2005). Working with missing values. Journal of Marriage and family, 67(4), 1012-1028.
  • Adair, J. (2007). Decision making & problem solving strategies. London: Kogan Page
  • Aksoy, G. ve Doymuş, K. (2011). Fen ve teknoloji dersinin laboratuvar öğretiminde işbirlikli öğrenmenin etkisi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1),107-122.
  • Altıntaş, L. ve Alimoğlu, M.K. (2016). Takım çalışmasına dayalı öğrenme. Turkiye Klinikleri J Med Educ-Special Topics, 1(1), 33-40.
  • Altun, S. (2017). The effect of cooperative learning on students’ achievement and views on the science and technology course. International Electronic Journal of Elementary Education, 7(3), 451-468.
  • Ayanoğlu, Ç. ve Hamedoğlu, M.A. (2013). Team perception of the teachers in the primary schools. Sakarya University Journal of Education, 3(1), 54-62.
  • Bacanlı, F. ve Sürücü, M. (2006). ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sınav kaygıları ve karar verme stilleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 12(1), 7-35.
  • Bilgin, İ., ve Gelici, Ö. (2011). İşbirlikli öğrenme tekniklerinin tanıtımı ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 40-70.
  • Cronk, (2008). How to Use SPSS®: A step-by-step guide to analysis and ınterpretation (5th Ed.). Californi: Pyrczak Publishing.
  • Çakmakçı, E. (2009). Karar verme becerilerinin kazandırılmasında drama dersinin ilköğretim 4. sınıf öğrencileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi (yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi. Eskişehir.
  • Çüm, S. ve Gelbal, S. (2015). Kayıp veriler yerine yaklaşık değer atamada kullanılan Farklı yöntemlerin model veri uyumu üzerindeki etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(35), 87-111.
  • Department of Education (2003). enGauge® 21st century skills: Literacy in the digital age. Los Angeles: North Central Regional Educational Laboratory and the Metiri Group. 08.02.2019 tarihinde https://pict.sdsu.edu/engauge21st.pdf den alınmıştır.
  • Deveci, İ. (2018). Ortaokul öğrencilerinin fen tabanlı girişimcilik eğilimlerinin incelenmesi. Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 1(1), 19-47.
  • Deveci, İ., Konuş, F. Z., & Aydız, M. (2018). Yılı fen bilimleri dersi öğretim programı kazanımlarının yaşam becerileri açısından incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47(2), 765-797.
  • Ergün, E. ve Eyisoy, M.E. (2018). Takım çalışması özelliklerinin takım performansına etkisi üzerine bir araştırma. Business & Management Studies: An International Journal, 6(4), 1455-1475.
  • Ersoy, E. ve Deniz, M.E. (2016). Üstün yetenekli çocukların öfkeyle başa çıkma ve karar verme becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 15(3), 1017-1030.
  • George, D., & Mallery, P. (2016). IBM SPSS statistics 23 step by step: A simple guide and reference (14th ed.). New York: Routledge.
  • Guitiérrez, D., & García-López, L. (2012). Assessment of primary school students’ decision-making related to tactical contexts. Journal of New Approaches in Educational Research, 1(1), 7-12.
  • Gülbahçe, A. ve Kartol, A. (2014). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin karar verme stratejilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 132-143.
  • Gülen, S. ve Yaman, S. (2018). Altıncı sınıf öğrencilerinin FeTeMM tabanlı ATBÖ yaklaşımı etkinlikleri hakkındaki görüşleri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1293-1322.
  • Hobbs, T., & Westling, D. (1998). Promoting successful inclusion through collaborative problem solving. Teaching Exceptional Children, 31, 12-19.
  • Karakaş, G.E. (1999). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin günlük yaşamdaki problemlerini çözmeye ilişkin karar verme becerilerini ölçmeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması (yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sosyal bilimler enstitüsü, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Kocabaş, İ. ve Gökbaş, M. (2003). Eğitimde Takım Çalışması. Eğitim ve Bilim, 28(130), 8-15.
  • Köseoğlu, E. (2014). İlkokul 4. sınıflarda drama etkinlikleriyle işlenen derslerin öğrencilerin problem çözme ve karar verme becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi (yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Krech, D., Crutchfield, R.S., & Ballachey, E.L. (1962). Individual in Society. New York: McGraw-Hill.
  • Lawrence-Brown, D., & Muschaweck, K. S. (2004). Getting started with collaborative teamwork for inclusion. Catholic Education: A journal of inquiry and practice, 8(2), 146-161.
  • Lodico, M.G., Spaulding, D.T., & Voegtle, K.H. (2006). Methods in educational research: From theory to practice. San Francisco: John Wiley & Sons.
  • Mackall, D.D. (2004). Careers skills library: teamwork skills (2nd Ed.). New York: Ferguson Publishing.
  • MEB, (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB, (2017). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7, 8. sınıflar). Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • MEB, (2018a). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7, 8. sınıflar). Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • MEB, (2018b). Türkçe dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • MEB, (2018c). Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı (Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • National Research Council (2012). Education for life and work: Developing transferable knowledge and skills in the 21st century. Committee on Defining Deeper Learning and 21st Century Skills, J.W. Pellegrino and M.L. Hilton, Editors. Board on Testing and Assessment and Board on Science Education, Division of Behavioral and Social Sciences and Education. Washington, DC: The National Academies Press.
  • Ocak, G. ve Yurtseven, R. (2016). Ortaokul öğrencilerinin sınav kaygıları ile karar verme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ekev Akademi Dergisi, 20(66), 317-332.
  • Page, M.C., Braver, S.L., & MacKinnon, D.P. (2003). Levine's guide to SPSS for analysis of variance (2nd Ed.). London: Lawrence Erlbaum Assocıates.
  • Pallant, J. (2007). SPSS survival manual: A step by step guide to data analysis using SPSS for Windows. 3th edition, New York: McGraw-Hill Education.
  • Pekdoğan, S. ve Ulutaş, İ. (2018). Karar verme becerileri eğitim programının okul öncesi dönem çocuklarının karar verme becerileri üzerindeki etkisi. Inonu University Journal of the Faculty of Education (INUJFE), 19(1), 230-244
  • Rojas, M.D., Alis, J.E., & Londono, L.M. (2013). Teamwork for decision-making through games: The Case of On-Line “Manage-Art”. Developments in Business Simulation and Experiential Learning, 40, 244-250.
  • Stacey, M. (2009). Teamwork and collaboration in early years settings. Learning Matters. Exeter: Learning Matters Ltd.
  • Tabachnick, B.G., & Fidell, L.S. (2007). Using multivariate statistics (5th ed.). Boston: Pearson Education.
  • Talaslıoğlu, S.S. ve Şahin, F. (2018). Ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin grafik okuryazarlığı etkinlikleri ile karar verme becerileri ve kavram öğrenmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Human Sciences, 15(1), 62-76.
  • Tayran, N. ve Ulupınar, S. (2011). Bir ölçek geliştirme çalışması: İzolasyon önlemlerine uyum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 19(2), 89-98.
  • Tekin, S. ve Ulaş, A. (2016). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin karar verme becerilerine ilişkin bir araştırma. Qualitative Studies, 11(3), 27-38.
  • Tetik, A.T. (2013). Sosyal bilgiler dersinde kullanılan probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin karar verme becerisine etkisi (yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur.
  • Thomas, G. (2002). Effective classroom teamwork: Support or intrusion? London: Taylor & Francis.
  • Tofur, S. ve Balıkçı, A. (2018). Okul yöneticileri ve öğretmenlere göre okul iklimini etkileyen faktörlerin incelenmesi: ortaokul örneği. Electronic Turkish Studies, 13(11), 1279-1295.
  • Viscuso, F. (2015). Step up your teamwork. Oklahoma: PennWell Corporation
  • Yılmaz, T.K., Baydaş, Ö. ve Kokoç, M. (2017). Grup çalışması ortamlarına karşı öğrenci tutumları ölçeğinin (GÇOÖT) Türkçeye uyarlanması. İlköğretim Online, 16(3), 1049-1057.
  • Yücel, E.Ö. ve Kanyılmaz, B.M. (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan yaşam becerilerinin ilkokul öğrencilerine kazandırılmasına yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 10-33.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsa Deveci 0000-0003-0191-1212

Yayımlanma Tarihi 12 Eylül 2019
Gönderilme Tarihi 10 Şubat 2019
Kabul Tarihi 11 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 47

Kaynak Göster

APA Deveci, İ. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Takım Çalışması ve Karar Verme Eğilimlerinin İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47, 311-330. https://doi.org/10.9779/pauefd.525059