Giriş: Öğrenme güçlüğü olan bir öğrenci üniversite sınavında üstün bir başarı sağlayarak tıp fakültesine yerleşebilir mi? İki kere farklı öğrenciler olarak da bilinen öğrenme güçlüğü olan üstün yetenekli öğrencilere yönelik çalışmalar son zamanlarda hız kazanmıştır. Bu çalışmada ise akademik başarısızlığa rağmen tıp fakültesine girmeyi başaran Fatih'in güçlü ve zayıf yönlerini ile güçlüklere karşı kullandığı stratejilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Çalışma modeli olarak nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Aile görüşmeleri, Fatih ile yapılan görüşmeler, Fatih'in çizimleri ve zekâ testi sonucuyla birlikte Fatih'in zorlandığı ve yetenekli olduğu alanlar analiz edilmiştir.
Bulgular: Elde edilen veriler sonucunda Fatih'in ilkokuldan beri öğrenme güçlüğü yaşadığı, özellikle Türkçe dersinde zorluk çektiği ve akademik başarısızlık yaşadığı belirlenmiştir. Yaşadığı akademik başarısızlığa rağmen matematik alanında iyi performans gösterdiği saptanmıştır. Ayrıca genel zihinsel yetenekte yetenekli olduğu ve resim yapmada olağanüstü yeteneğe sahip olduğu sonucuna varılmıştır.
Tartışma: Fatih'in güçlü ile zayıf yönlerini, yetersizliklerini telafi etmek ve bir şeyler başardığını ortaya koymak için resim alanındaki yaratıcılığını ön plana çıkarması dikkate alındığında Fatih'in öğrenme güçlüğü olan üstün yetenekli bir öğrenci olduğu belirtilebilir. Sonuçlar, öğrenme güçlüğü olan üstün yetenekli bireylerin belirlenmesi bağlamında tartışılmıştır.
Üstün yeteneklilik öğrenme güçlüğü tanılama güçlü yönler zayıf yönler
Bulunmamaktadır.
Bulunmamaktadır.
Introduction: Can a student with learning disability pass the university exam and get into the faculty of medicine? Number of studies on gifted students with learning disabilities, also known as different students, has increased recently. The aim of the present study was to examine the strengths and weaknesses of Fatih who succeeded in getting into the faculty of medicine despite academic failure and to determine strategies he used against problems.
Method: Case study among qualitative research methods was used as the study model. Through family interviews, interviews with Fatih, the drawings of Fatih and result of intelligence test, areas he had difficulties as well as those he was gifted were analyzed.
Findings: Results of the study revealed that Fatih has been suffering from learning disability since primary school, he has struggled especially in the Turkish lesson and he has been experiencing academic failure. Despite his academic failure, he performed well in the field of mathematics. In addition, he was gifted in general mental ability and that he is extraordinarily skilled at painting.
Discussion: When the strengths and weaknesses of Fatih are taken into consideration, it can be asserted that he is a gifted student with learning disability. The results were discussed within the context of identifying gifted individuals with learning disability.
Giftedness learning disability identification strengths weaknesses
Bulunmamaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Özel Yetenekli Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Bulunmamaktadır. |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 25 Sayı: 1 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.