Bu çalışmada, zihinsel yetersizliği olan
öğrencilere “yemek masası hazırlama” becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla
öğretimin etkililiği incelenmiştir. Çalışma 12–15 yaşları arasında, zihinsel
yetersizliği olan bir kız ve iki erkek olmak üzere üç öğrenci ile
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tek denekli araştırma modellerinden
katılımcılar arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Eşzamanlı
ipucuyla öğretimin “yemek masası hazırlama” becerisinin öğretimindeki
etkililiğini değerlendirmek üzere başlama düzeyi, öğretim, yoklama ve genelleme
oturumları düzenlenmiş, elde edilen veriler grafiğe işlenmiş ve
karşılaştırılmıştır. Araştırma sonunda eşzamanlı ipucuyla öğretimin çalışmaya
katılan zihinsel yetersizliği olan öğrencilere “yemek masası hazırlama”
becerisinin öğretiminde etkili olduğu, katılımcıların hedef beceriyi ilerleyen
haftalarda korudukları ve farklı ortam ve araç gereçlere genelleyebildikleri
bulguları elde edilmiştir.
Yemek Masası Hazırlama Becerisi Bağımsız Yaşam Becerileri Günlük Yaşam Becerileri Eş Zamanlı İpucu İle Öğretim Yöntemi Eğitim
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 4 |