Giriş: Çalışmamızda, geleceğin sağlık sağlayıcıları olan hemşirelik bölümü öğrencilerinin geriatrik üriner sistem enfeksiyonlarını (ÜSE) önlemede hemşirenin rolü hakkında bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi yolu ile bu konudaki bilgi düzeyindeki eksiklikleri saptamak ve planlanacak olan eğitimlere yol göstermek amaçlandı. Materyal ve Metod: Çalışma tanımlayıcı tipte gerçekleştirildi. Çalışmaya 238 hemşirelik bölümü öğrencisi dahil edildi. Veriler, katılımcıların demografik özelliklerini içeren form ve ÜSE ile ilgili sorulardan oluşan, ‘’Üriner Sistem Enfeksiyonlarını Önleme Konusunda Bilgi Düzeyi Değerlendirme Ölçeği’ kullanılarak toplandı. Veri toplama araçları online anket oluşturularak katılımcılara iletildi. Demografik veriler ve cevaplar kaydedildi. Bulgular: Öğrencilerden 150’sinin ÜSE hakkında fikri varken 88’inin ise ÜSE hakkında herhangi bir fikri yoktu. ÜSE eğitimini 68 kişi alırken, 170 kişi ise herhangi bir ÜSE eğitimi almadığı tespit edildi. Foley sonda endikasyonları ve üriner kateter takılması, üriner kateter bakımı ve geriatrik ÜSE ile ilgili verdikleri cevap puanları oldukça düşük olarak bulundu. Sonuç: Eğitim müfredatında bu konuda uygun eğitim planı oluşturulmasının kateter ile ilişkili ÜSE konusunda farkındalığı arttırarak geriatri hastalarında enfeksiyon kontrolünde önemli olacağı kanaatine varılmıştır.
Introduction: In our study, it was aimed to determine the deficiencies in the knowledge level on the role of the nurse in preventing geriatric urinary system infections (USI) and to guide the trainings to be planned by evaluating the knowledge level of the nursing department students. Material and Methods: This was a descriptive type of study. In this study; 238 nursing students were included. Data were collected using the “Knowledge Level Assessment Scale on the Prevention of Urinary System Infections”which consisted of questions about the urinary system infection and demographic characteristics of participants. Data collection tools were sent to participants with online questionnaire. Demographic data and responses were collected. Results: While 150 of the students had an opinion about USI, 88 had no idea. While 68 took training on USI, and 170 did not. The answer scores to the questions about indications of Foley catheter and urinary catheter, care for urinary catheter and geriatric USI were very low. Conclusion: It was decided that preparing a training plan on this subject in the education cirruculum will be important in infection control in geriatric patients by increasing the awareness about catheter related USI.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |