BibTex RIS Kaynak Göster

Kadın Öğretmenlerin Kariyer Geliştirme Engelleri

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 1, 0 - , 05.11.2011

Öz

Bu araştırmanın ana amacı, kadın ve erkek öğretmenlerin görüşlerine göre, ilköğretim
okullarında çalışan kadın öğretmenlerin kariyer geliştirmeleri önündeki engelleri belirlemektir.
Araştırmanın alt amaçları ise katılımcıların, cinsiyet, medeni durum ve kıdem değişkenlerine göre
görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığının araştırılmasıdır. Genel tarama modeli
kullanılan araştırmanın çalışma evrenini Adana, Mersin ve Hatay ili merkez resmi ilköğretim
okullarında çalışan kadın ve erkek öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise yansız
olarak seçilen 479 kadın, 515 erkek toplam 994 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda
kadın ve erkek öğretmenler, “ ailevi nedenler, toplumsal cinsiyet kalıp yargılar ve yaş, eğitim durumu,
cinsiyet ve ekonomik nedenler boyutunda” birbirinden anlamlı derecede farklı düşünmektedirler.
Kadınlar bu boyutlardaki maddelerin kariyerlerini erkek öğretmenlere göre daha fazla engellediğini
belirtmişlerdir. Medeni durum değişkenine göre, bekar öğretmenler boşanmış ve evli öğretmenlerden
“toplumsal cinsiyet kalıp yargılar” boyutunda anlamlı derecede farklı düşünmektedir. Kıdem
değişkenine göre “ ailevi nedenler ve kadınların kendi bakış açıları” boyutlarında öğretmenlerin bakış
açılarında anlamlı bir farklılık çıkmıştır.
Anahtar kelimeler: Kariyer, kariyer geliştirme, cinsiyet kalıp yargılar, kadın öğretmenlerin kariyer
engelleri.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf İnandi, Saynur Özkan, Sevinç Peker & Ümide Atik

Yayımlanma Tarihi 5 Kasım 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA & Ümide Atik, Y. İ. S. Ö. S. P. (2011). Kadın Öğretmenlerin Kariyer Geliştirme Engelleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1). https://doi.org/10.17860/efd.93661

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.