Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ AMAÇLARINA YÖNELİK ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM

Yıl 2001, Sayı: 4, 49 - 59, 09.10.2013

Öz

Milli Eğitim Bakanlığı Orta Okul Programını 1968'de hazırlamaya başlamış,
1970'de yürürlüğe koymuştur. Program temelde orta okul öğretim programlarını
kapsamakla birlikte, liselerde uygulanan coğrafya programlarında da yararlı
olabilecek bazı temel amaçlar önermiştir. Ancak M.E.B. Talim Terbiye Kurulunun
liselere yönelik coğrafya öğretim programlarının amaçlarım gösteren resmi bir
kaynak ortaya koymalıdır. Çalışmamız da 1968 Ortaokul programındaki amaçlar
incelenerek, günümüzde eksikliği hissedilen lise coğrafya müfredatının ortaya
konularak çağımızın gereklerine uygun amaçlar belirlenmesi gerekliliği ele
alınmıştır. 

Kaynakça

  • AKYÜZ,Y., 1993,Türk Eğitim Tarihi. İstanbul.
  • BAYMUR, F., 1949,Coğrafya Öğretimi. İstanbul.
  • DOĞANAY, H., 1993, Coğrafya' da Metodoloji. M.E.B. Yay. Öğretmen Kitapları Dizisi 187, Ankara .
  • KISAKUREK, M. A. ve BAYKOÇ, F.,1987, Sosyal Bilgiler Öğretimi. Eskişehir.
  • M.E.B. 1962, İlk mektep Müfredat Programı. İstanbul.
  • M.E.B. 1932, Orta Mektep Programı. İstanbul.
  • M.E.B. 1968, İlkokul Programı. İstanbul.
  • ÖZEY, R., 1998, Türkiye Üniversitelerinde Coğrafya Eğitimi ve Öğretimi. Özeğitim yay., İstanbul.
  • SEKİN.S., 1996, “Günümüz Türkiye’sinde Coğrafya Eğitiminde Sorunlar ve Çözüm Önerileri,” Marmara Üniversitesi 2.Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri s. 166-176, İstanbul.
  • SEKİN, S., 1999, “Cumhuriyetin 75. Yılında Coğrafya” Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi sayı 11 cilt 2. İstanbul.
  • SÖNMEZ,V.,1999, Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu. MEB Yay. No 3389 .İstanbul.
  • ÖZTURK, C.,1998, Dünden Bugüne Türkiye’de Öğretmen Yetiştiren Kurumlar M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Yay. İstanbul.
Yıl 2001, Sayı: 4, 49 - 59, 09.10.2013

Öz

Turkish Ministry
of Education started to prepare the secondary school program in 1968 and put it
into effect in 1970. While it basically covers the secondary school programs,
it proposes some basic goals that will also be helpful in high school programs.
Taking this into account, Ministry of Education*s committee of Instruction and
Training (Talim Terbiye Kurulu) should put forward an official guideline
setting the goals of the geography education programs for high schools. Closely
examining the secondary school program in 1968, we address the necessity for
setting contemporary goals for the high school geography programs which has
some obvious setbacks. 

Kaynakça

  • AKYÜZ,Y., 1993,Türk Eğitim Tarihi. İstanbul.
  • BAYMUR, F., 1949,Coğrafya Öğretimi. İstanbul.
  • DOĞANAY, H., 1993, Coğrafya' da Metodoloji. M.E.B. Yay. Öğretmen Kitapları Dizisi 187, Ankara .
  • KISAKUREK, M. A. ve BAYKOÇ, F.,1987, Sosyal Bilgiler Öğretimi. Eskişehir.
  • M.E.B. 1962, İlk mektep Müfredat Programı. İstanbul.
  • M.E.B. 1932, Orta Mektep Programı. İstanbul.
  • M.E.B. 1968, İlkokul Programı. İstanbul.
  • ÖZEY, R., 1998, Türkiye Üniversitelerinde Coğrafya Eğitimi ve Öğretimi. Özeğitim yay., İstanbul.
  • SEKİN.S., 1996, “Günümüz Türkiye’sinde Coğrafya Eğitiminde Sorunlar ve Çözüm Önerileri,” Marmara Üniversitesi 2.Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri s. 166-176, İstanbul.
  • SEKİN, S., 1999, “Cumhuriyetin 75. Yılında Coğrafya” Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi sayı 11 cilt 2. İstanbul.
  • SÖNMEZ,V.,1999, Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu. MEB Yay. No 3389 .İstanbul.
  • ÖZTURK, C.,1998, Dünden Bugüne Türkiye’de Öğretmen Yetiştiren Kurumlar M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Yay. İstanbul.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süheyla Üçışık

Sefa Sekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Üçışık, S., & Sekin, S. (2013). LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ AMAÇLARINA YÖNELİK ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM. Marmara Coğrafya Dergisi(4), 49-59.
AMA Üçışık S, Sekin S. LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ AMAÇLARINA YÖNELİK ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(4):49-59.
Chicago Üçışık, Süheyla, ve Sefa Sekin. “LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ AMAÇLARINA YÖNELİK ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 4 (Ekim 2013): 49-59.
EndNote Üçışık S, Sekin S (01 Ekim 2013) LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ AMAÇLARINA YÖNELİK ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM. Marmara Coğrafya Dergisi 4 49–59.
IEEE S. Üçışık ve S. Sekin, “LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ AMAÇLARINA YÖNELİK ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 4, ss. 49–59, Ekim 2013.
ISNAD Üçışık, Süheyla - Sekin, Sefa. “LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ AMAÇLARINA YÖNELİK ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM”. Marmara Coğrafya Dergisi 4 (Ekim 2013), 49-59.
JAMA Üçışık S, Sekin S. LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ AMAÇLARINA YÖNELİK ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:49–59.
MLA Üçışık, Süheyla ve Sefa Sekin. “LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ AMAÇLARINA YÖNELİK ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 4, 2013, ss. 49-59.
Vancouver Üçışık S, Sekin S. LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ AMAÇLARINA YÖNELİK ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(4):49-5.