Bu
araştırmanın amacı ana sınıfına devam eden 5-6 yaş grubundaki çocukların erken
matematiksel akıl yürütme becerilerine piyano destekli müzik etkinliklerinin
etkisini tespit etmektir. Veri toplama aracı olarak Ergül tarafından 2014’de
geliştirilen “Erken Matematiksel Akıl Yürütme Becerileri Değerlendirme Aracı
kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından bu çalışma için haftada iki uygulanmak üzere
sekiz haftalık piyano destekli müzik etkinlik planları hazırlanmıştır. Ergül’ün
aracı, araştırmanın çalışma grubuna ön-test olarak uygulanmıştır. Çalışma grubu
Ankara ilinden rastgele seçilmiş iki ana sınıfıdır. Çalışma 2016-2017 eğitim
öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol grupları
her birinde 16 çocuk bulunmaktadır ve çalışma grubu 32 çocuktan oluşmaktadır.
Çalışma sonucunda, deney grubunun matematiksel akıl yürütme becerilerinin tüm
alt boyutlarında ilerlediği bulunmuştur. Bu sonuçlara dayanarak, piyano
destekli müzik etkinliklerinin erken matematiksel akıl yürütme becerilerinde
etkili olduğunu söylemek uygun olacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 3 |