Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

WHAT IS MUSIC AND WHERE IS IT IN OUR LIVES

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 2, 196 - 202, 29.12.2020
https://doi.org/10.22252/ijca.854961

Öz

Music is one of the most indispensable elements of human life, which is considered to co-exist with the existence of the human son. In this process, the art of music is not only an interpreter to our feelings and feelings, but has become so effective that it can affect almost every area of our lives. The concept of” music " cannot be defined as just a means of entertainment or a pleasant leisure activity. Music has become not only an element of culture and art in today's world, but also an important industrial product. In particular, the increasing importance of visual elements in this area and the development of the digital music sector have also led to the reshaping of the music industry. Music also has a very important place in our religious rituals and emotional lives. The research demonstrates a descriptive approach to due diligence. During the research process, literature on the subject was first scanned, followed by opinions from field experts, and then various comments were made on the subject based on the results obtained. Later, in the light of the findings and interpretations, various conclusions were tried to be reached. The research was carried out based on the assumptions that the methods and techniques used are accurate and the data sources reached are sufficient.
Some of the research results is to be sorted; if it is a very important place in our lives that have the concept of the music, cultural and artistic in the sense that transport is a very important, emotional and psychological quite effective in our lives, our religious ceremony played an important role from past to present, and today is a very important and high-potential who came to mind first when some of them will be turned into an industrial product.

Kaynakça

  • Alpagut, U. (1998), “Kim Kapattı Su Müziği”, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Gedik, A.C. (2007) Popüler müzikte beğeni farklılıkları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • İmik, Ü. (2007). Sosyal statünün müziksel beğeniye etkileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Erciyes Üniversitesi, Soysal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • İmik, Ü. (2014) “Müzik ve Medya”, Gece Kitaplığı Yayınevi, Ankara.
  • Massimo B. (2000) İletişim Tarihi, (Çev. Batuş, Gül), Avcıol Yay., İstanbul. Şenel, O. (2014). Müzik tercihinin karmaşık arka planı. Journal of International Social Research, 7(30), 213-227.
  • Uçan, Ali (1994) “İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi” Ankara, Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Kuyucu, M. (2013) “Yeni Medya ve Dijital Müzik: Yeni Medyanın Müzik Endüstrisinin Ekonomik Yapısına Etkisi” International Symposium on Language and Communication: Exploring Novelties June 1 19, 2013 Izmir. S:1383-1400.
  • Labecka-Koecherowa, M . (1995). Şaman Ayini-Yeniden Yapılanma Deneyi, Tiyatro Araştırmaları Dergisi , 12 (12) , s:77-98.
  • Kızılabdullah, Ş. (2019) Hıristiyan Gelenekte Müzik: Amerikan Hıristiyan Müziğinde Gospel Müzik, Bluz ve Caz Örneği, Dini Araştırmalar, Temmuz - Aralık 2019, Cilt : 22, Sayı: 56, ss. 307-326
  • Çetinkaya, Y. (2011). Mevlevilikte Müzik Felsefesi: Mesnevî’de Aşk, Mûsikî, Ney, İnsan ve Toplum Dergisi, Yıl: 2011 (Aralık) / Cilt: 1 / Sayı: 2 Sayfa: 57-86
  • Uygur, N. (2003). Kültür Kuramı. Yapı Kredi Yayınları. İstanbul.
  • Kuçuradi, İ. (2009). Uludağ konuşmaları. Türkiye Felsefe Kurumu. Ankara.

MÜZİK NEDİR VE HAYATIMIZIN NERESİNDEDİR

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 2, 196 - 202, 29.12.2020
https://doi.org/10.22252/ijca.854961

Öz

Müzik nedir ? Hayatımızın neresindedir ?

Müzik, insanoğlunun varlığı ile birlikte var olduğu düşünülen insan hayatının en vazgeçilmez unsurlarından biridir. Müzik sanatı bu süreçte sadece duygu ve hislerimize tercüman olmakla kalmayıp, hayatımızın hemen her alanına tesir edebilecek kadar etkili bir yapıya bürünmüştür. “Müzik” kavramı sadece bir eğlence aracı ya da keyifli bir boş zaman faaliyeti olarak tanımlanamaz. Müzik, günümüz dünyasında sadece bir kültür ve sanat öğesi olmanın yanı sıra önemli bir endüstri ürünü haline dönüşmüştür. Özellikle görsel unsurların bu alandaki önemini arttırması ve dijital müzik sektörünün gelişmesi müzik endüstrisinin yeniden şekillenmesine de sebep olmuştur. Müzik aynı zamanda dini ritüellerimizde ve duygusal yaşantımızda da oldukça önemli bir yere sahiptir. Araştırma durum tespiti yapmaya yönelik, betimsel bir yaklaşım sergilemektedir. Araştırma sürecinde öncelikle konuya yönelik literatür taranmış, ardında alan uzmanlarından görüşler alınmış daha sonra ise elde edilen bulgulardan yola çıkarak konuya yönelik çeşitli yorumlar yapılmıştır. Daha sonra ise, bulgu ve yorumlar ışığında çeşitli sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırma; kullanılan yöntem ve tekniklerin doğru ve ulaşılan veri kaynaklarının yeterli olduğu varsayımlarından hareketle sürdürülmüştür. Araştırma sonuçlarından bazıları sıralanacak olursa; müzik kavramının hayatımızda oldukça önemli bir yere sahip olduğu, kültürel ve sanatsal manada oldukça önemli bir aktarım aracı olduğu, duygusal ve psikolojik yaşantımızda oldukça etkili olduğu, dini törenlerimizde geçmişten günümüze önemli rol oynadığı ve günümüzde oldukça önemli ve potansiyeli yüksek bir endüstriyel ürün haline dönüştüğü ilk aklımıza gelenlerden bazıları olacaktır.

Kaynakça

  • Alpagut, U. (1998), “Kim Kapattı Su Müziği”, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Gedik, A.C. (2007) Popüler müzikte beğeni farklılıkları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • İmik, Ü. (2007). Sosyal statünün müziksel beğeniye etkileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Erciyes Üniversitesi, Soysal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • İmik, Ü. (2014) “Müzik ve Medya”, Gece Kitaplığı Yayınevi, Ankara.
  • Massimo B. (2000) İletişim Tarihi, (Çev. Batuş, Gül), Avcıol Yay., İstanbul. Şenel, O. (2014). Müzik tercihinin karmaşık arka planı. Journal of International Social Research, 7(30), 213-227.
  • Uçan, Ali (1994) “İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi” Ankara, Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Kuyucu, M. (2013) “Yeni Medya ve Dijital Müzik: Yeni Medyanın Müzik Endüstrisinin Ekonomik Yapısına Etkisi” International Symposium on Language and Communication: Exploring Novelties June 1 19, 2013 Izmir. S:1383-1400.
  • Labecka-Koecherowa, M . (1995). Şaman Ayini-Yeniden Yapılanma Deneyi, Tiyatro Araştırmaları Dergisi , 12 (12) , s:77-98.
  • Kızılabdullah, Ş. (2019) Hıristiyan Gelenekte Müzik: Amerikan Hıristiyan Müziğinde Gospel Müzik, Bluz ve Caz Örneği, Dini Araştırmalar, Temmuz - Aralık 2019, Cilt : 22, Sayı: 56, ss. 307-326
  • Çetinkaya, Y. (2011). Mevlevilikte Müzik Felsefesi: Mesnevî’de Aşk, Mûsikî, Ney, İnsan ve Toplum Dergisi, Yıl: 2011 (Aralık) / Cilt: 1 / Sayı: 2 Sayfa: 57-86
  • Uygur, N. (2003). Kültür Kuramı. Yapı Kredi Yayınları. İstanbul.
  • Kuçuradi, İ. (2009). Uludağ konuşmaları. Türkiye Felsefe Kurumu. Ankara.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ünal İmik 0000-0002-8834-1584

Sinan Haşhaş 0000-0002-2749-3699

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İmik, Ü., & Haşhaş, S. (2020). MÜZİK NEDİR VE HAYATIMIZIN NERESİNDEDİR. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 6(2), 196-202. https://doi.org/10.22252/ijca.854961