BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 20 Sayı: 1, 43 - 52, 18.05.2012

Öz

Amaç: Araştırma Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik ve Ebelik öğrencilerinin iletişim alanında
temel yetkinliklerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın örneklemini, Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu’nda öğrenim gören, araştırmaya katılmayı
kabul 275 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında sosyodemografi k özellikler soru formu ve Çevik (2007) tarafından
geliştirilmiş olan İletişim Barometresi kullanılmıştır. Değerlendirmede sayı, yüzde dağılımları ve ki-kare testleri
kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalamasının 20.58±1.52, %93.1’inin kadın, %61.5’inin hemşirelik bölümü ve çoğunluğunun
(%40.0) birinci sınıf öğrencisi olduğu belirlenmiştir. İletişim barometresinin tüm alt alanlarından öğrencilerin %80’ininden
fazlasının 6 ve üzeri puan aldıkları saptanmıştır. Öğrencilerin iletişim barometresi alt alanlarından aldıkları puan
en düşük “kabul” alt alanından (7.18±1.82) ve en yüksek “dinleme” alt alanından (8.47±1.67) olduğu tespit edilmiştir.
Sonuç: Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin İletişim Barometresi alt alan puan ortalamalarının yüksek olduğu belirlenmiştir.
Öğrencilerin iletişim temel yetkinliklerinin güçlü olduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Bozkurt, E. (2008). Bireylerin iletişim sorunları ve iletişim beceri- lerinin geliştirilmesi, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/medergi/16. htm (10.09.2008).
  • Buckman, R. (2001). Communication skills in palliative care.
  • Neurologic Clinics, 19(4): 989-1004.
  • Cüceloğlu, D. (1998). Yeniden İnsan İnsana. 17. basım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 93-133.
  • Çevik, A. (2007). İletişim Barometresi, http://www.ickin.com/. (10.03.2008). Güven Ortamı ve altı puan (16.7) (83.3) (6.7) (93.3) (13.3) (86.7)
  • Kendinden büyük/küçük Yaşıtlarıyla (22.7) (77.3) (25.8) (74.2) (9.1) (90.9) Tüm yaş gruplarıyla Ki-Kare * p≤0.05 ;** p≤0.01 (7.8) (92.2) (10.1) (89.9) (3.4) (96.6) 46** 54** 36*
Yıl 2012, Cilt: 20 Sayı: 1, 43 - 52, 18.05.2012

Öz

Kaynakça

  • Bozkurt, E. (2008). Bireylerin iletişim sorunları ve iletişim beceri- lerinin geliştirilmesi, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/medergi/16. htm (10.09.2008).
  • Buckman, R. (2001). Communication skills in palliative care.
  • Neurologic Clinics, 19(4): 989-1004.
  • Cüceloğlu, D. (1998). Yeniden İnsan İnsana. 17. basım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 93-133.
  • Çevik, A. (2007). İletişim Barometresi, http://www.ickin.com/. (10.03.2008). Güven Ortamı ve altı puan (16.7) (83.3) (6.7) (93.3) (13.3) (86.7)
  • Kendinden büyük/küçük Yaşıtlarıyla (22.7) (77.3) (25.8) (74.2) (9.1) (90.9) Tüm yaş gruplarıyla Ki-Kare * p≤0.05 ;** p≤0.01 (7.8) (92.2) (10.1) (89.9) (3.4) (96.6) 46** 54** 36*
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm ARAŞTIRMA YAZILARI
Yazarlar

Nurgül Güngör Tavşanlı

Gülşah Gürol Arslan Bu kişi benim

Ayten Taşpınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güngör Tavşanlı, N., Gürol Arslan, G., & Taşpınar, A. (2012). Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing, 20(1), 43-52.
AMA Güngör Tavşanlı N, Gürol Arslan G, Taşpınar A. Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing. Mayıs 2012;20(1):43-52.
Chicago Güngör Tavşanlı, Nurgül, Gülşah Gürol Arslan, ve Ayten Taşpınar. “Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi”. Florence Nightingale Journal of Nursing 20, sy. 1 (Mayıs 2012): 43-52.
EndNote Güngör Tavşanlı N, Gürol Arslan G, Taşpınar A (01 Mayıs 2012) Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing 20 1 43–52.
IEEE N. Güngör Tavşanlı, G. Gürol Arslan, ve A. Taşpınar, “Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi”, Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 20, sy. 1, ss. 43–52, 2012.
ISNAD Güngör Tavşanlı, Nurgül vd. “Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi”. Florence Nightingale Journal of Nursing 20/1 (Mayıs 2012), 43-52.
JAMA Güngör Tavşanlı N, Gürol Arslan G, Taşpınar A. Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2012;20:43–52.
MLA Güngör Tavşanlı, Nurgül vd. “Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi”. Florence Nightingale Journal of Nursing, c. 20, sy. 1, 2012, ss. 43-52.
Vancouver Güngör Tavşanlı N, Gürol Arslan G, Taşpınar A. Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Alanında Temel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi. Florence Nightingale Journal of Nursing. 2012;20(1):43-52.