Kısa Bildiri
BibTex RIS Kaynak Göster

Occupational Therapy Assessment in Disabled Person According to Cognitive Disability Model

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 2, 165 - 165, 01.09.2013

Öz

Our aim in this study was to plan goals to help independent and creative daily living youth
who educated in the industrial vocational and technical high school diagnosed with developmental
coordination disorder. Material and Methods: Canadian occupational performance measure was used
to determine client centered intervention goals, Routine Task Inventory was used to assess physical,
community, communication and readiness to work. Results: Short term goals were spending money,
travelling, shopping, speaking, work planning and improving hand coordination. Long term goals were
understanding lessons in school, playing soccer and travelling independently .Conclusion: Routine
Task Inventory- Expended scores: Physical 4/(1-5), Community- IADL (2-6), Communication scale 4/(1-
6) and readiness to work scale 4.5/ (3-6).

Kaynakça

  • World Health Organization

Meslek Lisesinde Okuyan Engelli Bireyde Kognitif Özür Modeline Göre Ergoterapi Değerlendirmesi

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 2, 165 - 165, 01.09.2013

Öz

Bu çalışmadaki amacımız, endüstri meslek ve teknik lisesinde okuyan 17 yaşında bir gencin gelişimsel
koordinasyon bozukluk teşhisi ile daha bağımsız ve üretken bir hayat yaşamasına yardım etmek
üzere hedef planlaması yapmaktır. Gereç Yöntem: Kognitif model çerçevesinde, Fiziksel, Topluluk,
iletişim, çalışmaya hazırlık değerlendirmek için Rutin Görev Envanteri – Genişletilmiş kullanıldı ve kişi
merkezi tedavi hedeflerini belirlemek için Kanada Aktivite Performans Ölçüm kullanıldı. Sonuçlar: Kısa
süreli hedefler olarak; para harcama, seyahat, alışveriş, konuşma, işi planlama ve el koordinasyonunu
geliştirmek. Uzun süreli hedefler olarak: okulda dersleri anlama, futbol oynama ve kendi kendine ba-
ğımsız gezmek tedavi hedeflerini şöyle tespit edildi. Tartışma: Rutin Görev Envanteri - Genişletilmiş sonuçları:
Fiziksel skalası 4/(1-5).Topluluk ölçeği – EGYA /(2-6) .İletişim skalası 4/(1-6). Çalışmaya hazırlık
skalası 4.5/(3-6).

Kaynakça

  • World Health Organization
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Diğer ID JA79ZK45HV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mine Uyanık 0000-0002-5806-6518

Orkun Tahır Aran Bu kişi benim 0000-0002-5806-6518

Mahmoud Zakarneh Bu kişi benim 0000-0002-5806-6518

Mustafa Gönen Bu kişi benim 0000-0002-5806-6518

Nurettin Tanrıverdi Bu kişi benim 0000-0002-5806-6518

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uyanık, M., Aran, O. T., Zakarneh, M., Gönen, M., vd. (2013). Meslek Lisesinde Okuyan Engelli Bireyde Kognitif Özür Modeline Göre Ergoterapi Değerlendirmesi. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, 1(2), 165-165.
AMA Uyanık M, Aran OT, Zakarneh M, Gönen M, Tanrıverdi N. Meslek Lisesinde Okuyan Engelli Bireyde Kognitif Özür Modeline Göre Ergoterapi Değerlendirmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. Eylül 2013;1(2):165-165.
Chicago Uyanık, Mine, Orkun Tahır Aran, Mahmoud Zakarneh, Mustafa Gönen, ve Nurettin Tanrıverdi. “Meslek Lisesinde Okuyan Engelli Bireyde Kognitif Özür Modeline Göre Ergoterapi Değerlendirmesi”. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi 1, sy. 2 (Eylül 2013): 165-65.
EndNote Uyanık M, Aran OT, Zakarneh M, Gönen M, Tanrıverdi N (01 Eylül 2013) Meslek Lisesinde Okuyan Engelli Bireyde Kognitif Özür Modeline Göre Ergoterapi Değerlendirmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 1 2 165–165.
IEEE M. Uyanık, O. T. Aran, M. Zakarneh, M. Gönen, ve N. Tanrıverdi, “Meslek Lisesinde Okuyan Engelli Bireyde Kognitif Özür Modeline Göre Ergoterapi Değerlendirmesi”, Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, c. 1, sy. 2, ss. 165–165, 2013.
ISNAD Uyanık, Mine vd. “Meslek Lisesinde Okuyan Engelli Bireyde Kognitif Özür Modeline Göre Ergoterapi Değerlendirmesi”. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 1/2 (Eylül 2013), 165-165.
JAMA Uyanık M, Aran OT, Zakarneh M, Gönen M, Tanrıverdi N. Meslek Lisesinde Okuyan Engelli Bireyde Kognitif Özür Modeline Göre Ergoterapi Değerlendirmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2013;1:165–165.
MLA Uyanık, Mine vd. “Meslek Lisesinde Okuyan Engelli Bireyde Kognitif Özür Modeline Göre Ergoterapi Değerlendirmesi”. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, c. 1, sy. 2, 2013, ss. 165-.
Vancouver Uyanık M, Aran OT, Zakarneh M, Gönen M, Tanrıverdi N. Meslek Lisesinde Okuyan Engelli Bireyde Kognitif Özür Modeline Göre Ergoterapi Değerlendirmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2013;1(2):165-.

Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 Internationalcc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1