BibTex RIS Kaynak Göster

DİŞ HEKİMLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN RENK ÖLÇÜM BAŞARILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2015, Cilt: 25 Sayı: 2, 0 - 0, 21.01.2016

Öz

ÖZET

 

Amaç: Diş hekimliğinde kullanılan renk ölçüm metodlarının ve renk ölçüm cihazlarının tutarlılığının in vivo karşılaştırılması, diş hekimliği öğrencilerinin renk seçme becerilerini renk ölçüm cihazları ile karşılaştırarak ne kadar doğru renk seçimi yaptıklarını ve hangi yöntem ile en başarılı renk seçimi yaptıklarını değerlendirmektir.

 Metod ve Materyal: Çalışma in vivo koşullarda ve 70 kişilik bir çalışma grubu oluşturarak yapılmıştır. Diş hekimliği son sınıf öğrencilerinden oluşan üç kişilik grup Vita Easyshade®, Dentsply Shadestar,Vita 3D-master renk skalası ve Vitapan klasik renk skalalarını kullanarak, sağ maksiller kesici dişten Vita sisteminde 3 farklı yöntemle, 3D-Master sisteminde de 3 farklı yöntemle renk ölçümleri yapmıştır. Her sistemde yapılan ölçümler kendi aralarında T-testi kullanılarak karşılaştırılmış ve tutarlılıkları belirlenmiştir (p <0,05).

Bulgular:  Vita Easyshade® ile Dentsply Shadestar’dan elde edilen veriler Vita sistemine göre istatistiksel olarak anlamlı bulunurken (α=0.009), 3D-Master sisteminde yapılan eşleştirme kabul edilir sınırın dışında istatistiksel olarak anlamsız sonuç vermiştir (α=0.924).   Öğrencilerin yaptığı ölçümlerde ise sadece vita skalasıyla yapılan ölçüm ile Vita Easyshade® arasındaki sonuçlar istatistiksel olarak anlamlı bulunurken (α=0.047), diğer bütün ölçümlerde istatistiksel olarak anlamsız sonuçlar elde edilmiştir.

Sonuç: Diş hekimliğinde renk seçimi klinik tecrübe ile doğru orantılıdır. Diş Hekimliği öğrencilerinin renk seçiminde klasik Vita skalası veya klasik Vita renk skalasına ait değerlere göre ayarlanmış renk ölçüm cihazlarını kullanması renk ölçüm başarısını beraberinde getirecektir.

Anahtar Kelime: Renk ölçüm aletleri, renk ölçüm metotları, spektrofotometre, renk seçimi

EVALUATION OF THE SHADE MATCHING SUCCESSES OF DENTAL STUDENTS

ABSTRACT

 

 Aim:  The aims of this study were to compare the dental shade matching methods and evaluate their consistency, the shade matching ability of dental students with the help of colorimeters and to find the best way of shade matching for them          

Methods and Materials: Study has been made in in vivo conditions with 70 participants. A group of 3 dental student has made their observations with Vita Easyshade®, Dentsply Shadestar, Vita 3D-master and Vita Classical Scales on the first right maxillary central tooth. Three different data collected on Vita system and three different data collected on 3D-Master system and for each group, all these data were compared separately with T-test and their consistency was evaluated (p <0,05).

Results: The values obtained from the comparison of Vita Easyshade® and Dentsply Shademaster colorimeters were statistically significant in Vita system (α=0.009) but insignificant in 3D- master system (α=0.924). The values obtained from the comparison of Vita Easyshade® and Vitapan classical scale were statistically significant (α=0.047).

Conclusion:  Shade matching is proportional to the clinical experience in dentistry. To use Vita Classic scale or Vita Easyshade® and Dentsply Shademaster colorimeters in Vita system will bring color measuring success for dental students.

Keywords: Dental shade devices, shade matching methods, spectrophotometer, color matching

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuz Bilgiç Bu kişi benim

Şebnem Begüm Türker

Yayımlanma Tarihi 21 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bilgiç, O., & Türker, Ş. B. (2016). DİŞ HEKİMLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN RENK ÖLÇÜM BAŞARILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, 25(2). https://doi.org/10.17567/dfd.47396
AMA Bilgiç O, Türker ŞB. DİŞ HEKİMLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN RENK ÖLÇÜM BAŞARILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Ata Diş Hek Fak Derg. Ocak 2016;25(2). doi:10.17567/dfd.47396
Chicago Bilgiç, Oğuz, ve Şebnem Begüm Türker. “DİŞ HEKİMLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN RENK ÖLÇÜM BAŞARILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 25, sy. 2 (Ocak 2016). https://doi.org/10.17567/dfd.47396.
EndNote Bilgiç O, Türker ŞB (01 Ocak 2016) DİŞ HEKİMLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN RENK ÖLÇÜM BAŞARILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 25 2
IEEE O. Bilgiç ve Ş. B. Türker, “DİŞ HEKİMLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN RENK ÖLÇÜM BAŞARILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”, Ata Diş Hek Fak Derg, c. 25, sy. 2, 2016, doi: 10.17567/dfd.47396.
ISNAD Bilgiç, Oğuz - Türker, Şebnem Begüm. “DİŞ HEKİMLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN RENK ÖLÇÜM BAŞARILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 25/2 (Ocak 2016). https://doi.org/10.17567/dfd.47396.
JAMA Bilgiç O, Türker ŞB. DİŞ HEKİMLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN RENK ÖLÇÜM BAŞARILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Ata Diş Hek Fak Derg. 2016;25. doi:10.17567/dfd.47396.
MLA Bilgiç, Oğuz ve Şebnem Begüm Türker. “DİŞ HEKİMLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN RENK ÖLÇÜM BAŞARILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 2, 2016, doi:10.17567/dfd.47396.
Vancouver Bilgiç O, Türker ŞB. DİŞ HEKİMLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN RENK ÖLÇÜM BAŞARILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Ata Diş Hek Fak Derg. 2016;25(2).

Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Tıklayınız.