Çalışmamızda üniversite öğrencilerinin COVID-19'a ilişkin hastalık algısını belirlemek ve COVID-19 algısının hastalıktan kaçınmaya etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim öğretim yılı güz döneminde Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda öğrenim görmekte olan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 18-34 yaş arası 643 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın yürütülmesi için Kişisel bilgi formu, “COVID -19 Hastalık Algısı Ölçeği” ve “COVID -19’dan Kaçınma Tutumları Ölçeği” çevirim içi ortamda (Google Forms) oluşturulmuştur. Covid-19 Algısı ölçeği alt boyutlarından tehlikelilik puanı 4.02, bulaştırıcılık puanları 4.22 olarak tespit edilirken, Covid-19’dan kaçınma tutumları ölçeği alt boyutlarından olan bilişsel kısıtlama puanları 2.36, davranışsal kısıtlama puanları 3.17 olarak tespit edilmiştir. Araştırmamızın sonucunda; öğrencilerin COVID -19 Algısı alt boyutları olan tehlikelilik ve bulaştırıcılığın; COVID-19’dan kaçınma ölçeğinin alt boyutu olan bilişsel kısıtlama ile negatif; davranışsal kısıtlama ile pozitif yönde bir ilişkisi olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle tıbbi bakıma ek olarak, psikososyal ihtiyaçların izlenmesi, psikososyal destek sağlanmasının genel pandemi sağlık bakımına entegre edilmesi ve pandemi sürecinden en çok etkilenen popülasyon olan öğrencilerin mevcut algı ve tutumlarının geliştirilmesi konusunda eğitim seminerler düzenlenmesi önerilmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 6 Temmuz 2022 |
Kabul Tarihi | 5 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 3 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)