Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Altıncı Sınıf Öğrencilerinin FeTeMM Temelli Etkinlikler Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 25 - 40, 15.01.2017

Öz

Dünya çapında Bilim ve Teknolojideki hızlı ilerleme göz önüne alındığında özellikle bu alanda çağı yakalayabilen, gelişmeleri yakından takip edebilen ve eleştirel bakış açısına sahip bireylere olan ihtiyaç artmıştır. Bu ihtiyaç doğrultusunda ulusal ve uluslararası alanda eğitim öğretim hedefleri sürekli güncellenmekte ve yeni öğrenme-öğretme yaklaşımları denenmektedir. Çalışmanın amacı Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (FeTeMM) alanlarının disiplinler arası şekilde ve uygulamalı olarak öğretilmeye çalışıldığı öğrenme ve öğretme merkezli kuramsal bir yaklaşım olarak gelişen FeTeMM uygulamaları hakkında öğrenci görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma nitel bir özel durum çalışması olup, Van ili, Erciş ilçesinde öğrenim görmekte olan 20 adet altıncı sınıf öğrencisini gönüllü katılımıyla gerçekleşmiştir. Veriler, görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen altı soruluk görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizi nitel analiz yöntemlerinden betimsel analizi yoluyla yapılmıştır. Çalışma sonuçları öğrenciler FeTeMM etkinliklerinin birçok açıdan fayda sağladığını, bu alanlarda kendilerini daha çok geliştirmek istediklerini ve derslerin FeTeMM etkinlikleriyle işlenmesi gerektiği konusunda olumlu görüşler bildirmişlerdir.

Kaynakça

  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Çorlu, M. S., Öner, T., Özdemir, S. (2015).
  • STEM eğitimi Türkiye raporu: Günün modası mı yoksa gereksinim mi? [A report on STEM Education in Turkey: A provisional agenda or a necessity?][White Paper]. İstanbul Aydın Üniversitesi STEM Merkezi ve Eğitim Fakültesi. http://www.aydin.edu.tr/belgeler/IAU-STEM-Egitimi-Turkiye-Raporu-2015.pdf adresinden 25 Şubat 2016 tarihinde erişilmiştir

Exploration of Sixth Grade Students’ Views on STEMM Based Activities

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 25 - 40, 15.01.2017

Öz

The rapid progress in science and technology around the world caused growing need for individuals who are able to catch up with this field, closely follow developments and have a critical perspective. In line with this need, national and international educational objectives are constantly being updated and new learning-teaching approaches are being tried. The aim of the study is to reveal students' views about the science, technology, engineering, mathematics (STEM) applications which is one of those new learning- teaching approaches. The study is a qualitative case study and volunteers participated in 20 sixth grade students studying in the province of Van, Erciş. The data were collected using interview techniques. As a data collection tool, a six-question interview form, developed by researchers and given in the final form in accordance with expert opinions was used. The analysis of the data was done through descriptive analysis. The interview results revealed that the students had positive opinions on the STEM activities, they were eager to develop themselves in these fields and suggested that science courses should be enriched by STEM activities.

Kaynakça

  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Çorlu, M. S., Öner, T., Özdemir, S. (2015).
  • STEM eğitimi Türkiye raporu: Günün modası mı yoksa gereksinim mi? [A report on STEM Education in Turkey: A provisional agenda or a necessity?][White Paper]. İstanbul Aydın Üniversitesi STEM Merkezi ve Eğitim Fakültesi. http://www.aydin.edu.tr/belgeler/IAU-STEM-Egitimi-Turkiye-Raporu-2015.pdf adresinden 25 Şubat 2016 tarihinde erişilmiştir
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seda Gökbayrak

Dilek Karışan

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gökbayrak, S., & Karışan, D. (2017). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin FeTeMM Temelli Etkinlikler Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-40.
AMA Gökbayrak S, Karışan D. Altıncı Sınıf Öğrencilerinin FeTeMM Temelli Etkinlikler Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. Ocak 2017;3(1):25-40.
Chicago Gökbayrak, Seda, ve Dilek Karışan. “Altıncı Sınıf Öğrencilerinin FeTeMM Temelli Etkinlikler Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi”. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 3, sy. 1 (Ocak 2017): 25-40.
EndNote Gökbayrak S, Karışan D (01 Ocak 2017) Altıncı Sınıf Öğrencilerinin FeTeMM Temelli Etkinlikler Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 3 1 25–40.
IEEE S. Gökbayrak ve D. Karışan, “Altıncı Sınıf Öğrencilerinin FeTeMM Temelli Etkinlikler Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi”, Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, c. 3, sy. 1, ss. 25–40, 2017.
ISNAD Gökbayrak, Seda - Karışan, Dilek. “Altıncı Sınıf Öğrencilerinin FeTeMM Temelli Etkinlikler Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi”. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 3/1 (Ocak 2017), 25-40.
JAMA Gökbayrak S, Karışan D. Altıncı Sınıf Öğrencilerinin FeTeMM Temelli Etkinlikler Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2017;3:25–40.
MLA Gökbayrak, Seda ve Dilek Karışan. “Altıncı Sınıf Öğrencilerinin FeTeMM Temelli Etkinlikler Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi”. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, c. 3, sy. 1, 2017, ss. 25-40.
Vancouver Gökbayrak S, Karışan D. Altıncı Sınıf Öğrencilerinin FeTeMM Temelli Etkinlikler Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2017;3(1):25-40.