Günlük hayatın vazgeçilmez unsurlarından biri olan taşıtlarda frenleme etkinliği en önemli parametrelerden biridir. Bu çalışma panik frenleme esnasında fren pedal kuvveti değişikliğinin frenleme üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Deneyler Afyon Kocatepe Üniversitesi, Otomotiv Mühendisliği Uygulama ve Araştırma Laboratuvarında bulunan yarım taşıt modeli olarak kullanılan Fren-Süspansiyon Test Cihazı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Farklı yaş grupları ve cinsiyetlerden yirmi sürücünün panik frenleme davranışlarından elde edilen veri setleri incelenmiş ve ortak bir frenleme profili elde edilmiştir. Fren pedalı üzerine uygulanan kuvvet arttıkça fren iç hat basıncının, kaliperdeki basıncın, fren kuvvetinin arttırdığını ve tam frenleme mesafelerinin azaldığını göstermiştir. Yaş, kilo ve boy gibi parametrelerin frenleme profilini çok etkilemediği, ancak erkek sürücülerin kadın sürücülere oranla frenleme performanslarının daha iyi olduğu görülmüştür.
Panik Fren Fren-Süspansiyon Test Cihazı Frenleme Profili Tam frenleme Mesafesi
Afyon Kocatepe Üniversitesi BAPK
18.KARİYER.58
Bu çalışma Afyon Kocatepe Üniversitesi 18.KARİYER.58. numaralı BAP projesi tarafından desteklenmiştir.
Braking event is an important parameter of the vehicles being an indispensable element of daily life. This study was conducted to determine the effect of changing the brake pedal force on braking during emergency brake. Experiments were carried out using Brake-Suspension Test Device which is used as a semi-vehicle model in the Automotive Engineering Application and Research Laboratory of Afyon Kocatepe University. Data sets obtained from panic braking behaviour of twenty drivers of different age groups and genders were examined and a common braking profile was obtained. The results showed that as the force applied on the brake pedal increased, the internal brake pressure increased, thereby the pressure in the calliper and brake force were increased and reducing stopping distances. It was found that parameters such as age, weight and height did not affect the braking profile much. However, it was found that male drivers had better braking performances than female drivers.
Emergency Brake Brake-Suspension Test Device Braking Profile Brake Distance
18.KARİYER.58
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 18.KARİYER.58 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 20 Sayı: 4 |