Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

WİLLİE COLE’NİN BASKIRESİMLERİNDE KİMLİK

Yıl 2022, Sayı: 15, 81 - 90, 13.05.2022

Öz

Baskıresim, ilk ortaya çıktığı andan bugüne dek birçok yenilikçi yaklaşım ve gelişmelerle günümüze kadar evrilen teknik süreci ile birçok sanatçının söylemini yansıtmada büyük bir aracı rol üstenmiştir. Bu sanatçılardan biriside Amerika’da yaşayan Afrika kökenli Amerikalı sanatçı Willie Cole’dir. Kendisini “algı mühendisi” olarak gören Cole, Afrika’nın etnik kökenleri ile kimlik olgusunu yaşadığı coğrafya da üretilen ütü, ütü masası, saç kurutma makinesi gibi günlük hayatta kullanılan bu nesneleri dönüştürerek sanat eserlerini oluşturur. “Willie Cole’nin Baskı Resimlerinde Kimlik” adlı bu araştırmanın amacı, Willie Cole’nin kimlik olgusunu günlük yaşam nesneleri üzerine inşa ederek sıra dışı baskıresim tekniği ile oluşturduğu eserlerini ele alış biçimini ortaya koymaktır. Cole’in kişisel deneyimleri ve kendine özgü baskıresimlerindeki teknik yaklaşımı açısından ele alınması bakımından da önem taşımaktadır. Bu bağlamda Cole’nin söz konusu malzemelerden oluşturduğu çeşitli sanat yapıtları hakkında literatür taraması yapılarak Türkçe ve İngilizce kitapların yanı sıra elektronik ortamlardan elde edilen veriler incelenmiştir. Makale kapsamında, Willie Cole’nin sanat hayatı boyunca yaptığı belli başlı baskıresim eserlerinde kullandığı teknik yaklaşımının yanı sıra kimlik sorunsalı üzerinden ele alış biçimleri de irdelenmiş, bunun sonucunda sanatçının buluntu nesneler üzerinden geçmişte yaşanmışlıkları şimdiki zamana güncellediği tespit edilmiştir. Cole’in keşfettiği kendine özgü teknik yöntemi ile baskıresmin yenilikçi ve değişen yüzünün adeta reel bir kanıtı olduğu sanatçının yapıtlarında görülmüştür.

Kaynakça

  • Antmen, A. (2012). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Atalayer, F. (1994). Görsel Sanatlarda Estetik İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No:770, Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, No: 6 Eskişehir.
  • Coldwell, P. (2010). Printmaking: A Contemporary Perspective. London, UK: Black Dog Pub.
  • Danto, A. C. (2015). Sanat nedir* (2. Baskı). (Z. Baransel, Çev). İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Saunders G., Miles, R. (2006). Prints Now: Directions and Definitions. London: V&A Publications.
  • Sims, P., King-Hammond, L. (2007). Anxious Objects: Willie Cole's Favorite Brands USA: Rutgers University Press.
  • Suzuki, S. (2011). What is a Print. Newyork: Museum of Modern Art.
  • Wye, D. (1996).Thinking Print: Books to Billboards, 1980-95. Newyork: Museum of Modern Art.
  • Wye, D. (2004). Artists&Prints. Newyork: The Museum of Modern Art. Yapı Kredi Yayınları.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökçe Aysun Kılıç 0000-0003-2078-6621

Yayımlanma Tarihi 13 Mayıs 2022
Kabul Tarihi 12 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Kılıç, G. A. (2022). WİLLİE COLE’NİN BASKIRESİMLERİNDE KİMLİK. Akademik Sanat(15), 81-90.
AMA Kılıç GA. WİLLİE COLE’NİN BASKIRESİMLERİNDE KİMLİK. Akademik Sanat. Mayıs 2022;(15):81-90.
Chicago Kılıç, Gökçe Aysun. “WİLLİE COLE’NİN BASKIRESİMLERİNDE KİMLİK”. Akademik Sanat, sy. 15 (Mayıs 2022): 81-90.
EndNote Kılıç GA (01 Mayıs 2022) WİLLİE COLE’NİN BASKIRESİMLERİNDE KİMLİK. Akademik Sanat 15 81–90.
IEEE G. A. Kılıç, “WİLLİE COLE’NİN BASKIRESİMLERİNDE KİMLİK”, Akademik Sanat, sy. 15, ss. 81–90, Mayıs 2022.
ISNAD Kılıç, Gökçe Aysun. “WİLLİE COLE’NİN BASKIRESİMLERİNDE KİMLİK”. Akademik Sanat 15 (Mayıs 2022), 81-90.
JAMA Kılıç GA. WİLLİE COLE’NİN BASKIRESİMLERİNDE KİMLİK. Akademik Sanat. 2022;:81–90.
MLA Kılıç, Gökçe Aysun. “WİLLİE COLE’NİN BASKIRESİMLERİNDE KİMLİK”. Akademik Sanat, sy. 15, 2022, ss. 81-90.
Vancouver Kılıç GA. WİLLİE COLE’NİN BASKIRESİMLERİNDE KİMLİK. Akademik Sanat. 2022(15):81-90.

 1654816583165452217022223